Ένας από τους σημαντικότερους ναυπηγικούς οργανισμούς της Κίνας, η COSCO Shipping Heavy Industry Co(CHI), υπέγραψε συμφωνία συνεργασίας με την Anemoi Marine Technologies, μια εταιρεία με έδρα το Λονδίνο, που σχεδιάζει και κατασκευάζει περιστρεφόμενα κυλινδρικά ιστία(Rotor Sails).

Οι πελάτες της CHI θα έχουν πλέον την επιλογή να εγκαταστήσουν τα Rotor Sails της Anemoi σε νεότευκταή σε μεταχειρισμένα πλοία, εφόσον τα μετασκευάσουν.

Το σύστημα αξιοποιεί την αιολική ενέργεια για την υποβοήθηση της πρόωσης των πλοίων βελτιώνοντας την αποδοτικότητά τους, μειώνοντας την κατανάλωση των καυσίμων και ταυτόχρονα μειώνοντας τα κόστη λειτουργίας. Παράλληλα μειώνονται και οι εκπεμπόμενοι ρύποι των πλοίων, λόγω της μικρότερης κατανάλωσης καυσίμων». Τα στροφεία κατά τη φόρτωση του φορτηγού πλοίου, μετακινούνται, αυτοκινούμενα από τη θέση τους πάνω στο κατάστρωμα και αφήνουν ελεύθερο χώρο για τους γερανούς να φορτώνουν και ξεφορτώνουν τα αμπάρια.

Το πρώτο παγκοσμίως, φορτηγό πλοίο το οποίο χρησιμοποίησε, το 2018, αιολική ενέργεια πρόωσης ήταν ελληνόκτητο. Άλλη μία πρωτοπορία των Ελλήνων στη ναυτιλία και στην καινοτομία. Πρόκειται για το φορτηγό M/V Afros, συνολικής χωρητικότητας 64.000 τόνων DW. Το διαχειρίζεται η ελληνική διαχειρίστρια ναυτιλιακή εταιρεία Blue Planet Shipping, με έδρα τον Πειραιά.

Ο Chief Operating Officer της Anemoi, Νικ Κοντόπουλος σχολίασε:

«H συμφωνία με την Cosco είναι ένα ακόμη συναρπαστικό ορόσημο για την Anemoi και θα επιταχύνει την υιοθέτηση της τεχνολογίας μείωσης των εκπομπών από τη ναυτιλία. Η CHI μοιράζεται το μακροπρόθεσμο όραμά μας για το ρόλο που μπορεί να προσφέρει η τεχνολογία που υποστηρίζεται από τον αέρα στην επίτευξη μειωμένων εκπομπών άνθρακα από τα πλοία».

Διαβάστε ακόμα:

Ο ματιασμένος, η Τράπεζα Πειραιώς, το distress deal της Προοδευτικής και τα πωλητήρια…

Εμμανουηλίδης (Nestle): Επενδύσεις στο εργοστάσιο του Λουμίδη και Espresso «made in Greece» στην Ιαπωνία

Ενεργειακή κρίση: Η Σύνοδος Κορυφής που θα κρίνει το μέλλον της ΕΕ σε ενέργεια και αλληλεγγύη