ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Τα ορυκτά καύσιμα «ζουν και βασιλεύουν» παρά την προσπάθεια πράσινης μετάβασης

Το εμπόριο άνθρακα εξακολουθεί να είναι ενεργό και να αναπτύσσεται, δίνοντας ισχυρή στήριξη στο θαλάσσιο εμπόριο χύδην ξηρού φορτίου

Παρά τις παγκόσμιες προσπάθειες για τη μετάβαση πολλών σημαντικών ενεργειακών συστημάτων από τα ορυκτά καύσιμα σε εναλλακτικά, το εμπόριο άνθρακα εξακολουθεί να είναι ενεργό και να αναπτύσσεται, δίνοντας ισχυρή στήριξη στο θαλάσσιο εμπόριο χύδην ξηρού φορτίου.

Επανεξετάζοντας το πρόσφατο ράλι των ναύλων ξηρού χύδην φορτίου, το εμπόριο άνθρακα στην Ινδονησία είναι σαφώς ένας σημαντικός παράγοντας που διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στο ράλι.

«Οι εξαγωγές θερμικού άνθρακα της Ινδονησίας κατά τους πρώτους δέκα μήνες του 2023 αυξήθηκαν σχεδόν 12% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2022, ξεπερνώντας τα 413 εκατομμύρια μετρικούς τόνους. Αυτός ο ρυθμός αύξησης είναι σχεδόν διπλάσιος από τον ρυθμό αύξησης των συνολικών παγκόσμιων εξαγωγών άνθρακα και πιθανότατα οι ινδονησιακές εξαγωγές άνθρακα θα αγγίξουν νέα υψηλά επίπεδα μέχρι το τέλος του 2023», επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers:

«Η Ινδονησία αντιπροσωπεύει για πρώτη φορά πάνω από το 50% των παγκόσμιων εξαγωγών θερμικού άνθρακα, με τον δεύτερο μεγαλύτερο εξαγωγέα άνθρακα την Αυστραλία να βρίσκεται πολύ πίσω με μερίδιο περίπου 19,5% για τους πρώτους 10 μήνες του 2023 και τη Ρωσία στην τρίτη θέση με μερίδιο περίπου 11,5%. Παρά τις δυτικές κυρώσεις στον ρωσικό άνθρακα, η Ρωσία δεν έχει χάσει σημαντικό μερίδιο στο εμπόριο άνθρακα, καθώς χρησιμοποιεί σιδηροδρομικά δίκτυα για να στέλνει φορτία άνθρακα απευθείας στην Κίνα ή σε λιμάνια της Τουρκίας. Μέσα στους πρώτους δέκα μήνες του 2023, η Κίνα αποδείχθηκε ο καλύτερος πελάτης του ινδονησιακού άνθρακα, καθώς περίπου το 44% των συνολικών εξαγωγών της Ινδονησίας (περίπου 183 εκατομμύρια τόνοι) είχαν κινεζικούς προορισμούς» και προσθέτουν:

«Η Κίνα και η Ινδία έχουν δηλώσει σαφώς την προτίμησή τους στον ινδονησιακό άνθρακα, κυρίως λόγω της σχετικά χαμηλής τιμής του σε σύγκριση με τις υψηλότερες ποιότητες που διακινούνται από ανταγωνιστές όπως η Αυστραλία».

Οι τιμές των ναύλων Panamax South China, Indonesia round voyage αυξήθηκαν κατά περίπου 51% από τις 5 Σεπτεμβρίου 2023 έως τις 18 Οκτωβρίου 2023, όταν ο BPI αυξήθηκε μόνο κατά 9% την ίδια περίοδο.

Κατά τους τελευταίους μήνες του έτους, η Κίνα, η Ινδία και οι άλλες ασιατικές χώρες συνήθως αυξάνουν τις εισαγωγές άνθρακα, καθώς οι επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας αποθηκεύουν τα αποθέματά τους ενόψει της εποχικής ανόδου της ζήτησης ενέργειας για θέρμανση, δημιουργώντας προσδοκίες στην αγορά για υγιείς και ισχυρούς ναύλους μέχρι το τέλος του έτους.

Οι αναλυτές επισημαίνουν: «Στην Κίνα, οι εισαγωγές του Οκτωβρίου ήταν περιορισμένες σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα, αν και παρατηρείται σημαντική αύξηση των εισαγωγών άνθρακα, σιδηρομεταλλεύματος, χαλκού και σιτηρών (συμπεριλαμβανομένης της σόγιας) κατά τους πρώτους δέκα μήνες του 2023 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022.

-Ο άνθρακας είναι το εμπόρευμα που σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση κατά τους πρώτους 10 μήνες του 2023 σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, με την Κίνα να αυξάνει τις εισαγωγές άνθρακα κατά 68%.

-Ακολουθούν τα δημητριακά (συμπεριλαμβανομένης της σόγιας), το σιδηρομετάλλευμα και ο χαλκός που αυξήθηκαν κατά 10%, 6% και 9% αντίστοιχα κατά την ίδια περίοδο.

Οι εισαγωγές της Κίνας τον Οκτώβριο μειώθηκαν πάντως σε μηνιαία βάση, με τον χαλκό να είναι το μόνο εμπόρευμα που σημείωσε μικρή αύξηση (περίπου 3% αύξηση)».

Πιο συγκεκριμένα, εντός του Οκτωβρίου οι εισαγωγές άνθρακα και σιτηρών της Κίνας μειώθηκαν κατά 15% η καθεμία σε σχέση με τα επίπεδα του Σεπτεμβρίου, ενώ οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος μειώθηκαν κατά 2% περίπου.

Οι ποσοστιαίες διαφορές αντανακλώνται στους δείκτες ξηρού φορτίου της Βαλτικής ως εξής:

Στις 30 Οκτωβρίου 2023, ο BDI έκλεισε στις 1.502 μονάδες, πολύ κοντά στο προ έτους επίπεδο των 1.463 μονάδων, το οποίο οφείλεται στην αύξηση του BCI κατά 34% (που δικαιολογείται από την αύξηση των εισαγωγών άνθρακα κατά 68%), ενώ οι BPI, BSI και BHSI μειώθηκαν κατά περίπου 10%, 19% και 24% αντίστοιχα. Επιπλέον, στις 30 Οκτωβρίου 2023 ο BDI, ο BCI, ο BPI BSI και ο BHSI ήταν 12%, 15%, 7%, 9% και 1% χαμηλότερα σε σύγκριση με τα επίπεδα των τελών Σεπτεμβρίου 2023.

«Η Κίνα έχει μειώσει σημαντικά τις εισαγωγές σόγιας από μεγαλύτερες αποστάσεις, με τις αμερικανικές εξαγωγές σόγιας προς την Κίνα στα τέλη Οκτωβρίου να είναι μειωμένες κατά 35% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν. Η υποτονική ζήτηση της Κίνας για αμερικανικά σόγια μπορεί να είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους οι ναύλοι των μικρών/μεσαίων πλοίων ήταν περίπου 19% και 24% χαμηλότεροι στα τέλη Οκτωβρίου 2023 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022» σχολιάζουν οι αναλυτές:

«Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της περασμένης εβδομάδας, η Κίνα έκλεισε τα περισσότερα αμερικανικά σόγια μέσα σε μία μόνο ημέρα για πρώτη φορά εδώ και τουλάχιστον τρεις μήνες, γεγονός που μπορεί να αποτελέσει θετικό σημάδι για την αγορά ξηρών φορτίων. Πιο συγκεκριμένα, η Κίνα εισήγαγε περίπου 669.000 μετρικούς τόνους σόγιας, για αποστολή από τις ακτές του Κόλπου και τον βορειοδυτικό Ειρηνικό, αποτελώντας περίπου το 58% των συνολικών εξαγωγικών πωλήσεων σόγιας των ΗΠΑ».

Διαβάστε ακόμη

Έρχονται αλλαγές στο φορολογικό (Χάρη… έχεις μνμ), η Έφη μετράει την έξοδό της, το ντέρμπι για το Champions League και η οργή του δημάρχου Λουτρακίου

Πώς η Neuropublic οδηγεί την ελληνική γεωργία στους δρόμους του μέλλοντος – Η επένδυση του LATSCO Family Office

ΥΠΕΝ: Αυτό είναι το πράσινο τιμολόγιο ρεύματος και οι συντελεστές που θα το διαμορφώνουν

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

string(0) ""