Στη σκιά του πολέμου και της εντεινόμενης οικονομικής αβεβαιότητας κινείται η παγκόσμια αγορά smartphones. Οι πωλήσεις, σε διεθνές επίπεδο, υποχώρησαν κατά το 2ο τρίμηνο του έτους, κατά 9% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα.

Οι παγκόσμιες αποστολές smartphones μειώθηκαν, καθώς η ζήτηση άρχισε να μειώνεται λόγω των αντίξοων οικονομικών ανέμων και της περιφερειακής αβεβαιότητας. Από την πλευρά τους, οι ίδιοι οι κατασκευαστές αναθεωρούν την εμπορική τους στρατηγική, προχωρώντας σε αλλαγές στο χαρτοφυλάκιό τους, ώστε να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα.

“Οι αντίθετοι άνεμοι που πνέουν στην παγκόσμια οικονομία, η υποτονική ζήτηση και η συσσώρευση αποθεμάτων είχαν ως αποτέλεσμα οι πωλητές να επαναξιολογήσουν τάχιστα τη στρατηγική τους, όσον αφορά το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων τους για το υπόλοιπο του 2022. Η υπερπροσφορά μεσαίας κατηγορίας είναι ένα εκτεθειμένο τμήμα για τους προμηθευτές, που επικεντρώνονται στην προσαρμογή νέων εκδόσεων, καθώς οι καταναλωτές με περιορισμένο προϋπολογισμό αλλάζουν τη συσκευή τους με αγορές προς το χαμηλότερο τιμολογιακό άκρο”, επισημαίνουν οι αναλυτές της Canalys, από την οποία προέρχονται τα παραπάνω στοιχεία.

  Τα μερίδια αγοράς

Τα προκαταρκτικά στοιχεία της Canalys αποδίδουν στη Samsung την πρώτη θέση της παγκόσμιας αγοράς smartphones με μερίδιο 21% από 18% έναν χρόνο νωρίτερα. Η Apple, από την πλευρά της, ήρθε δεύτερη με μερίδιο 17%, από 14% που ήταν η επίδοση της εταιρείας το 2ο τρίμηνο του 2021.

Η Xiaomi, η OPPO και η vivo συνέχισαν να δυσκολεύονται στην Κίνα, σημειώνοντας διψήφια πτώση πωλήσεων. Η Xiaomi συγκέντρωσε το 2ο τρίμηνο του τρέχοντος έτους μερίδιο αγοράς 14% έναντι 17% την ίδια περίοδο του περασμένου έτους. Η OPPO κινήθηκε φέτος στο 10% από 11% πέρσι, ενώ η Vivo συγκέντρωσε μερίδιο 9%, από 10% έναν χρόνο νωρίτερα.

Τα κανάλια διανομής

“Η πτώση της ζήτησης προκαλεί μεγάλη ανησυχία για ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού smartphones. Ενώ οι προμήθειες εξαρτημάτων και οι πιέσεις κόστους μειώνονται, εξακολουθούν να υπάρχουν ορισμένες ανησυχίες όσον αφορά την εφοδιαστική αλυσίδα, αλλά και την ίδια την παραγωγή, όπως οι αυστηρότεροι νόμοι για τις εισαγωγές και οι τελωνειακές διαδικασίες ορισμένων αναδυόμενων αγορών, που καθυστερούν τις αποστολές”, εξηγούν οι αναλυτές της Canalys.

Όπως εκτιμούν, βραχυπρόθεσμα, οι κατασκευαστές θα προσπαθήσουν να επιταχύνουν τις πωλήσεις μέσω προωθήσεων και προσφορών ενόψει νέων εκκινήσεων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, για να μετριάσουν την πίεση ρευστότητας του καναλιού. Ωστόσο, σε αντίθεση με πέρυσι, φέτος το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών έχει επηρεαστεί από την άνοδο του πληθωρισμού φέτος.

Οι αναλυτές προειδοποιούν, επίσης, ότι η εις βάθος συνεργασία με κανάλια διανομής για την παρακολούθηση της κατάστασης των αποθεμάτων και των προσφορών θα είναι ζωτικής σημασίας για τους προμηθευτές, ώστε να εντοπίσουν βραχυπρόθεσμες ευκαιρίες, διατηρώντας παράλληλα υγιείς συνεργασίες με τα υφιστάμενα κανάλια διανομής μακροπρόθεσμα.

Διαβάστε ακόμα:

Αγώνας δρόμου των «27» για πολιτική συμφωνία στο σχέδιο για το φυσικό αέριο

«Lucky A.T.M.»: Στο σφυρί ξανά την Τετάρτη 27/7 το σκάφος του Καλογρίτσα (pics)

Οι μπίζνες του Σαουδάραβα στην Αθήνα, το δίλημμα της Ελλάκτωρ, το φέσι της Attica και το γεφύρι της Cynergy