Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης χρησιμοποιούν τα τελευταία χρόνια οι διαδικτυακοί απατεώνες για να αποσπάσουν δισεκατομμύρια δολάρια από Αμερικανούς.

Από το 2021, οι Αμερικανοί έχασαν 2,7 δισεκατομμύρια δολάρια από απάτες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ανέφερε η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου σε σχετική έκθεση. Και αυτός ο αριθμός είναι μόνο μέρος της πραγματικής ζημίας, καθώς οι περισσότερες περιπτώσεις απάτης δεν αναφέρονται, σημείωσε η υπηρεσία.

Οι άνθρωποι συνεχίζουν να πέφτουν θύματα απάτης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, εν μέρει επειδή οι εγκληματίες έχουν πολλές τεχνικές που χρησιμοποιούν για να βρουν τη λεία τους, έγραψε η Emma Fletcher, ανώτερη ερευνήτρια δεδομένων για την FTC, σε μια ανάλυση.

«Μπορούν εύκολα να κατασκευάσουν μια ψεύτικη περσόνα ή να εισβάλουν στο προφίλ σας, να προσποιηθούν ότι είστε εσείς και να εξαπατήσουν τους φίλους σας», είπε ο Fletcher. «Μπορούν να μάθουν να προσαρμόζουν την προσέγγισή τους από αυτά που μοιράζεστε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης».

Η ανάλυση της FTC βασίζεται σε σχεδόν 258.000 περιπτώσεις απάτης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που αναφέρθηκαν απευθείας στην αμερικάνικη ομοσπονδιακή υπηρεσία, καθώς και σε αναφορές που παρέχονται από την Sentinel Data. Ένας στους τέσσερις ανθρώπους που ανέφεραν ότι έχασαν χρήματα από απάτη από το 2021 ανέφεραν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως την πηγή της εξαπάτησης.

Οι Αμερικανοί χάνουν χρήματα από απάτη στις πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη μέθοδο επικοινωνίας, συμπεριλαμβανομένων ιστοτόπων, τηλεφωνικών κλήσεων, ηλεκτρονικών μηνυμάτων, διαδικτυακής διαφήμισης ή αλληλογραφίας, ανέφερε η FTC.

Οι περισσότερες περιπτώσεις απάτης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης φέτος προήλθαν από έναν χρήστη που προσπάθησε να αγοράσει ρούχα, ηλεκτρονικά ή άλλα αγαθά που είχαν διατεθεί στο Facebook, το Instagram ή το Snapchat, αποκαλύπτει η έκθεση της FTC. Σε τέτοιες περιπτώσεις, ένας χρήστης παραγγέλνει το προϊόν, αλλά το αντικείμενο δεν παραδίδεται ποτέ.

Ακολουθούν συμβουλές που παρέχονται από την FTC για την αποφυγή απάτης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης:

Οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να μειώσουν τις πιθανότητές για εξαπάτηση περιορίζοντας τον αριθμό των ατόμων στο διαδίκτυο που μπορούν να δουν τις αναρτήσεις τους. Όλες οι πλατφόρμες συλλέγουν πληροφορίες για εσάς από τις δραστηριότητές σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά επισκεφτείτε τις ρυθμίσεις απορρήτου σας για να ορίσετε περιορισμούς.

Εάν λάβετε ένα μήνυμα από έναν φίλο που ζητά χρήματα ή σας ενημερώνει για μια οικονομική ευκαιρία, μπορεί να είναι ότι ο λογαριασμός του παραβιάστηκε από έναν απατεώνα. Καλέστε τους για να επαληθεύσετε το μήνυμα, ιδιαίτερα εάν σας ζητήσουν να κάνετε μια πληρωμή με κρυπτονομίσματα, δωροκάρτα ή τραπεζικό έμβασμα.

Προσέξτε εάν κάποιος επικοινωνήσει μαζί σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να ξεκινήσετε μια φιλία ή ειδύλλιο. Διαβάστε εδώ για ερωτικές απάτες. Ποτέ μην στέλνετε χρήματα σε κάποιον που δεν έχετε γνωρίσει προσωπικά.

Ερευνήστε οποιαδήποτε εταιρεία βρεθεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πριν κάνετε μια αγορά. Αναζητήστε το όνομά του συν «απάτη» ή «καταγγελία».

Γενικώς προσοχή. Κι αν οι Αμερικάνοι έχασαν κοντά στα τρία δις φανταστείτε τι γίνεται στον υπόλοιπο κόσμο…

Διαβάστε ακόμη

ΔΝΤ: Απαιτείται αυστηρότερη εποπτεία των τραπεζών – Τα υψηλά επιτόκια και οι αδύναμοι κρίκοι

UBS: Τα τρία σενάρια για τις αγορές μετά την επίθεση της Χαμάς στο Ισραήλ

Πώς θα επιλέγονται οι διοικήσεις στο Δημόσιο – Τα κριτήρια για 600 πρόσωπα και τα τεστ δεξιοτήτων

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ