Τουρισμός

Κικίλιας: Προμοτάρουμε τον χειμερινό τουρισμό, οι ταξιδιώτες επιλέγουν την Ελλάδα ως ασφαλή προορισμό

  • newsroom


Μειωμένος ΦΠΑ στον Τουρισμό για να είμαστε ανταγωνιστικοί - Αναβιώνει το τουριστικό προϊόν στην Ελλάδα

Για αναβίωση του τουριστικού προϊόντος στην Ελλάδα μετά από δύο προηγούμενα δύσκολα χρόνια για τους επαγγελματίες του Τουρισμού λόγω της πανδημίας, έκανε λόγο ο Βασίλης Κικίλιας. Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο υπουργός Τουρισμού είπε: «Αναγνωρίζω ότι οι επαγγελματίες του τουρισμού πέρασαν δύσκολα τα δύο χρόνια της πανδημίας που προηγήθηκαν. Παρόλα αυτά, χαίρομαι που βλέπω ότι τηρούν τα πρωτόκολλα, τους υγειονομικούς κανόνες. Και εδώ είναι το μυστικό της επιτυχίας μας τα τελευταία δύο χρόνια».

Φτιάξαμε την εικόνα μας προς τα έξω ως ένας ασφαλής προορισμός και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο μας επέλεξαν οι επισκέπτες, οι τουρίστες, οι ταξιδιώτες και το 2020 που δεν είχαμε εμβόλια και το 2021, που ενώ οι προβλέψεις για τα έσοδα στον τουρισμό ήταν 5-6 δις, ήδη ξεπεράσαμε τα 10 δισ.

Είδατε τα στοιχεία του γ΄ τριμήνου του 2021 που έδωσε η ΕΛΣΤΑΤ. Φυσικά δεν είναι μόνο τα στοιχεία. Μας ενδιαφέρει πρακτικά το τι καταλήγει στην επιχείρηση, στη μέση ελληνική οικογένεια, τι χρήμα τζιράρεται στην αγορά και πώς όλοι αυτοί οι επαγγελματίες κινούνται και δίνουν προστιθέμενη αξία στην οικονομία μας.

Η ελληνική τουριστική εμπειρία είναι μοναδική. Δεν μπορεί να τη βρει κανείς πουθενά σε όλο τον πλανήτη. Για αυτό και εμείς θέλουμε να προμοτάρουμε και τον χειμερινό τουρισμό. Αξίζει ο ταξιδιώτης να έρθει να γνωρίσει τη γαστρονομία, τα κρασιά μας, τα τσίπουρά μας, τα υπέροχα γλυκά μας και τα παραδοσιακά έθιμα της εποχής ανά περιοχή.

Τα ποσοστά των κρατήσεων μας γεμίζουν ικανοποίηση και περιμένουμε ακόμα μεγαλύτερη κινητικότητα. Και δουλεύουμε σκληρά για το 2022. Δεν είναι τυχαίο όλο αυτό. Δεν γίνεται από μόνο του. Γίνεται με  κόπο και προσπάθεια, όπως όλα τα πράγματα τα οποία αξίζουν στη ζωή.

Πολύ σημαντική η μείωση του ΦΠΑ στα νησιά για την ανταγωνιστικότητα της χώρας και τη στρατηγική μας

Ο Βασίλης Κικίλιας υπερθεμάτισε με αφορμή και την απόφαση του Ecofin για επιστροφή, από το 2025, σε εκπτώσεις έως 30% του ΦΠΑ σε όλα τα νησιά, σημειώνοντας ότι αυτό θα συμβάλλει στην ανταγωνιστικότητα, κάνοντας λόγο για «προστιθέμενη αξία» στο τουριστικό προϊόν. «Είναι πολύ ευχάριστη η είδηση την οποία επικοινώνησε καταρχάς το Υπουργείο Οικονομικών μετά το ECOFIN, για τη μείωση του ΦΠΑ στα νησιά. Έχοντας ταξιδέψει στα περισσότερα νησιά, τουριστικούς προορισμούς, είναι αυτό το οποίο ακούω από τους επαγγελματίες σε σχέση με την ανταγωνιστικότητα της χώρας μας με τις χώρες από τις οποίες προσπαθούμε ουσιαστικά να διεκδικήσουμε μεγαλύτερη πίτα στον τουρισμό. Όλοι ζητούν μειωμένο ΦΠΑ στον τουρισμό για να μπορούμε να είμαστε ανταγωνιστικοί και να μπορούμε έτσι να προσφέρουμε καλές, πιο ποιοτικές υπηρεσίες, να είμαστε πιο ελκυστικοί στους ταξιδιώτες. Δέχθηκε το ECOFIN και από το 2025 επιστρέφουμε σε μείωση μέχρι 30% στον ΦΠΑ σε όλα τα νησιά μας, όχι μόνο στα πέντε νησιά στα οποία συνέβαινε αυτό κατ’ εξαίρεση λόγω προσφυγικού, σε όλα τα νησιά μας, αν αυτό το επιτρέπει το δημοσιονομικό περιθώριο το της χώρας. Αυτή είναι μία πάρα πολύ σημαντική είδηση και δίνει προστιθέμενη αξία στο τουριστικό μας προϊόν» δήλωσε.

«Η ασφάλεια θα είναι πάλι το νούμερο ένα προαπαιτούμενο για να ταξιδέψει κάποιος το 2022. Όλες οι χώρες ανταγωνίζονται πολύ σκληρά, αλλά έχουμε την pole position λόγω της συμπεριφοράς και της οργάνωσής μας στο υγειονομικό κομμάτι τα τελευταία δύο χρόνια. Από εκεί και πέρα όμως, όταν σιγά-σιγά θα αφήνουμε πίσω μας την πανδημία, θα παίζουν και άλλα πράγματα σημαντικό ρόλο. Και η ανταγωνιστικότητά μας από τη μείωση της φορολογίας είναι πολύ σημαντική για τη στρατηγική μας τα επόμενα χρόνια. Στόχοι μας η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και η στήριξη των χειμερινών προορισμών και του city break Ο στρατηγικός στόχος μας της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου και της στήριξης των χειμερινών προορισμών και του city break, νομίζω ότι θα ευοδωθεί φέτος. Σε λίγες μέρες θα βγει η καμπάνια του ΕΟΤ για τους χειμερινούς προορισμούς σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας, που γίνεται για πρώτη φορά στην ιστορία. Θα ακολουθήσει καμπάνια για το city break, σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και τις υπόλοιπες  πόλεις. Θεωρούμε ότι είναι πάρα πολύ σημαντικό να στηρίξουμε τα ξενοδοχεία δωδεκάμηνης λειτουργίας» είπε ο υπ. Τουρισμού.

Διαβάστε ακόμη

ΤΑΙΠΕΔ: Όλα τα projects που θα «τρέξουν» έως και το 2022

Η Dory πάει DK, η Αττικής στην Ellington, ο ΓΑΠ… κάλτσες, ο Σκρέκας πήγε στον μέγα Αλεξέι, ενώ Hines και Μέλισσα ψάχνονται

MyProperty: Nέα πλατφόρμα για πιο γρήγορες μεταβιβάσεις