Μόνο 15 από τις 129 μάρκες οχημάτων που πωλούν σήμερα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα στην Κίνα θα εξακολουθούν να είναι οικονομικά βιώσιμες έως το 2030, σύμφωνα με νέα μελέτη της συμβουλευτικής εταιρείας AlixPartners.

Η πρόβλεψη αποτυπώνει τον σφοδρότατο ανταγωνισμό που επικρατεί στον κινεζικό κλάδο νέας ενέργειας (NEV), οδηγώντας σε συγχωνεύσεις, αποχωρήσεις από την αγορά και έντονη πίεση στα περιθώρια κέρδους.

Οι 15 αυτές μάρκες αναμένεται να καταλάβουν περίπου το 75% της αγοράς ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων της Κίνας μέχρι το τέλος της δεκαετίας, με κάθε μία να διαθέτει μέσο όρο ετήσιων πωλήσεων της τάξεως των 1,02 εκατ. οχημάτων, σύμφωνα με την AlixPartners.

Η έκθεση δεν κατονόμασε συγκεκριμένες εταιρείες, αλλά επιβεβαίωσε ότι οι μικρότερες και πιο αδύναμες μάρκες οδηγούνται σε περιθωριοποίηση.

Παρά τη σαφή τάση προς συγκέντρωση, η AlixPartners προβλέπει ότι η ενοποίηση στην Κίνα θα κινηθεί πιο αργά σε σχέση με άλλες αγορές, καθώς τοπικές και περιφερειακές αρχές ενδέχεται να στηρίξουν μη βιώσιμες εταιρείες για λόγους που έχουν να κάνουν με την τόνωση της απασχόλησης, της περιφερειακής ανάπτυξης και της προστασίας των εφοδιαστικών αλυσίδων.

«Η Κίνα είναι μία από τις πιο ανταγωνιστικές αγορές NEV παγκοσμίως, με έντονο πόλεμο τιμών, ταχύτατη καινοτομία και συνεχή είσοδο νέων παικτών», δήλωσε ο Στίβεν Ντάιερ, επικεφαλής του τομέα αυτοκινητοβιομηχανίας της AlixPartners στην Ασία.

«Αυτό το περιβάλλον έχει οδηγήσει σε αξιοσημείωτες τεχνολογικές προόδους και βελτιώσεις στην αποδοτικότητα κόστους, αλλά ταυτόχρονα έχει καταστήσει δύσκολη τη διατήρηση κερδοφορίας για πολλές εταιρείες», πρόσθεσε.

Η κινεζική αγορά αυτοκινήτου, η μεγαλύτερη στον κόσμο, πλήττεται από υπερπροσφορά και διαρκή πόλεμο τιμών, φαινόμενα που καθιστούν όλο και πιο δύσκολη την επίτευξη σταθερών κερδών. Από όλες τις εισηγμένες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες ηλεκτρικών οχημάτων, μόνο η BYD και η Li Auto έχουν καταφέρει να εμφανίσουν ετήσια κερδοφορία.

Οι ρυθμιστικές αρχές στην Κίνα έχουν ζητήσει από τους κατασκευαστές να σταματήσουν τις επιθετικές μειώσεις τιμών, ωστόσο ο Ντάιερ εκτιμά πως ο «πόλεμος» θα συνεχιστεί, αλλά με λιγότερο εμφανείς μεθόδους, όπως επιδοτήσεις ασφάλισης και χρηματοδοτήσεις με μηδενικά επιτόκια, αντί για άμεσες εκπτώσεις.

Η AlixPartners σημειώνει επίσης ότι το ποσοστό χρήσης παραγωγικής ικανότητας στα εργοστάσια αυτοκινήτων στην Κίνα υποχώρησε στο 50% πέρυσι, το χαμηλότερο επίπεδο της τελευταίας δεκαετίας, γεγονός που εντείνει περαιτέρω τις πιέσεις στην κερδοφορία των εταιρειών.

Διαβάστε ακόμη

Κάτοικία: Ράλι σε όλη την Ευρώπη, με μόνη εξαίρεση τη Φινλανδία – Η θέση της Ελλάδας (γράφημα)

Η οικονομική εισβολή της Κίνας σε Ελλάδα και Ευρώπη άρχισε (πίνακες)

Dolphin Company: Ο γίγαντας των θαλάσσιων πάρκων που βγάζει στο «σφυρί» εκατοντάδες δελφίνια (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα