Οι εξαγωγές επιβατικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κατασκευάστηκαν στην Κίνα υπερδιπλασιάστηκαν τον περασμένο μήνα. Σε απάντηση της αυξανόμενης κινεζικής «απειλής», ΕΕ και οι ΗΠΑ εντείνουν τις πιέσεις με διεξοδικούς ελέγχους για τυχόν επιδοτήσεις του κινεζικού κράτους προς τις αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες με έδρα την Κίνα απέστειλαν 91.000 «καθαρά» οχήματα στο εξωτερικό τον Σεπτέμβριο, συμπεριλαμβανομένων πλήρως ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών, μια αύξηση της τάξης του 107% από το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με στοιχεία της κινεζικής Ένωσης Επιβατικών Αυτοκινήτων που δόθηκαν στη δημοσιότητα την Τετάρτη.

Το παράδοξο είναι ότι η αμερικανική Tesla κατέλαβε την πρώτη θέση, με 30.566 μονάδες που στάλθηκαν στις αγορές του εξωτερικού από το εργοστάσιό της στη Σαγκάη, ενώ παρέδωσε άλλα 43.507 αυτοκίνητα σε τοπικούς πελάτες.

Μεγάλο μέρος του υπόλοιπου καλύφθηκε από τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η ΒYD και η SAIC. Οι αποστολές ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων αντιπροσώπευαν το 25% των συνολικών εξαγωγών επιβατικών αυτοκινήτων από την Κίνα.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα έρευνα σχετικά με τις επιδοτήσεις που καταβάλλει η κυβέρνηση της Κίνας στη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων της, λέγοντας ότι μια τέτοια στήριξη στρεβλώνει την αγορά.

Όπως ανέφερε το Bloomberg, η έρευνα, σε περίπτωση που καταλήξει σε θετικό συμπέρασμα, μπορεί να οδηγήσει σε δασμούς κοντά στο επίπεδο του 27,5%. Να σημειώσουμε ότι ίδιας τάξης δασμοί έχουν ήδη επιβληθεί από τις ΗΠΑ στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα.

«Είμαστε σθεναρά αντίθετοι σε όσα ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετικά με τις κινεζικές εξαγωγές αυτοκινήτων», δήλωσε την Τετάρτη ο Γενικός Γραμματέας του PCA (Passenger Car Association) Cui Dongshu. «Η έρευνα είναι γεμάτη με δύο μέτρα και δύο σταθμά και αποτελεί εμπόδιο για την άνοδο των κινεζικών τεχνολογιών, παραβιάζοντας τους κανόνες δικαιοσύνης του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου», πρόσθεσε.

Οι συνολικές λιανικές πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 22% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σε 746.000 μονάδες τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με τα στοιχεία της PCA.

Παρά το γεγονός ότι η συγκεκριμένη κατηγορίας σημείωσε ρεκόρ πωλήσεων, η συνολική ετήσια ανάπτυξη της αγοράς αυτοκινήτων στην Κίνα επιβραδύνεται. Ενώ δηλαδή η αύξηση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων κινήθηκε στο προαναφερθέν 22%, οι συνολικές λιανικές πωλήσεις επιβατικών οχημάτων αυξήθηκαν μόλις κατά 5% από πέρυσι, σε 2,02 εκατομμύρια μονάδες.

Η BYD συνέχισε να βρίσκεται στην κορυφή, με ρεκόρ πωλήσεων 286.903 οχημάτων. Την ίδια στιγμή η Tesla παρέδωσε συνολικά 74.073 αυτοκίνητα κινεζικής κατασκευής τον περασμένο μήνα, μειωμένα κατά 11% σε σχέση με το προηγούμενο έτος και κατά 12% από τον Αύγουστο.

Η αμερικανική εταιρεία ξεκίνησε μια ανανεωμένη έκδοση του Model 3 στις αρχές του περασμένου μήνα, με πιο κομψό εξωτερικό σχεδιασμό, βελτιωμένη εσωτερική διακόσμηση και βελτιωμένη αυτονομία.

Διαβάστε ακόμη

Birkenstock: Η χειρότερη πρεμιέρα στη Wall Street από το 2021

Moody’s: Θετική για τις τράπεζες η αποεπένδυση του ΤΧΣ από τη Eurobank – Τα οφέλη για το Δημόσιο (γράφημα)

HSBC: Οι τελευταίες εκτιμήσεις για την ελληνική οικονομία – Θα συνεχιστεί η υπεραπόδοση;

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ