Η κατηγορία των C-SUV είναι μάλιστα πάνω από την αντίστοιχη των B-SUV πανευρωπαϊκά (784.307 έναντι 678.281) μετά τους πρώτους πέντε μήνες του 2022, καθώς ο όγκος πωλήσεων για τα πρώτα μειώθηκε μόλις κατά 3,7% κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης περιόδου, την ίδια στιγμή που η συνολική αγορά συρρικνώθηκε κατά 13%, σύμφωνα με στοιχεία της Dataforce.

Αυτή η «ανθεκτικότητα» της κατηγορίας των C-SUV σε μια περίοδο μάλιστα μεγάλης αστάθειας (και) στην αγορά αυτοκινήτου ήταν ο βασικός λόγος για τον οποίο ξεπέρασε την μικρότερη (και φθηνότερη) κατηγορία των B-SUV η οποία έως τώρα ήταν η πιο δημοφιλής στην Ευρώπη, εντούτοις κατά το προηγούμενο πεντάμηνο υπέστη πολύ πιο απότομη πτώση της τάξης του 21%.

Οι σημαντικές πωλήσεις νέων μοντέλων όπως το Cupra Formentor και το Renault Arkana βοήθησαν να γίνουν τα C-SUV η δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία της Ευρώπης σε όγκο πωλήσεων, παρά την σοβαρή πτώση των ταξινομήσεων για τον πρώην ηγέτη της κατηγορίας, το Volkswagen Tiguan.

Η δυναμική του νέου KIA Sportage είναι ίσως ακόμα πιο έντονη από αυτή του Hyundai Tucson δεδομένου ότι λανσαρίστηκε μόλις στο τέλος του 2021

Ο μεγάλος νικητής στην κατηγορία αναδείχθηκε ο όμιλος Hyundai αφού  κατέλαβε τις δύο πρώτες θέσεις της κατηγορίας με πρώτο το Hyundai Tucson με 62.896 πωλήσεις και στη δεύτερη θέση το νέο Kia Sportage με 54.620 πωλήσεις.

Top-10 C-SUV
Τα κορυφαία σε πωλήσεις C-SUV μεταξύ Ιανουαρίου-Μαρτίου. Ποσοστιαία μεταβολή σε σχέση με το 2021

Μοντέλο Πωλήσεις Μεταβολή
1 Hyundai Tucson 62,896 5.6%
2 Kia Sportage 54,620 41%
3 Peugeot 3008 54,509 -20%
4 Ford Kuga 51,759 2.2%
5 Toyota C-HR 50,383 4.8%
6 Nissan Qashqai 45,223 -15%
7 Toyota RAV4 41,185 -10%
8 VW Tiguan 40,671 -41%
9 Cupra Formentor 36,708 96%
10 Renault Arkana 32,770 New

Στον αντίποδα, το VW Tiguan, που επί χρόνια βρισκόταν στην πρώτη θέση της κατηγορίας, έπεσε στην όγδοη θέση με συνολική πτώση πωλήσεων κατά 41%. Ο κύριος λόγος είναι ότι ο όμιλος VW έχει δώσει προτεραιότητα στα premium μοντέλα και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εν μέσω ελλείψεων στην εφοδιαστική αλυσίδα, με αποτέλεσμα μοντέλα όπως το Tiguan να έχουν μακρύ χρόνο αναμονής, μολαταύτα η απότομη πτώση της ζήτησης για το Tiguan προκάλεσε προβληματισμό.

«Το Tiguan παρουσιάζει αυτή τη στιγμή μία από τις χειρότερες επιδόσεις στο χαρτοφυλάκιο της VW, επομένως δεν μπορεί να εξηγηθεί μόνο από τα προβλήματα εφοδιασμού της μάρκας», δήλωσε ο Benjamin Kibies, ανώτερος αναλυτής αυτοκινήτων στην Dataforce. «Ως C-SUV θα έπρεπε κανονικά να έχει υψηλότερο περιθώριο κέρδους και επομένως προτεραιότητα έναντι του Golf ή των μικρότερων SUV της μάρκας».

Το Tiguan δεν ήταν το μόνο παραδοσιακά δημοφιλές μοντέλο που δυσκολεύτηκε στην κατηγορία. Οι πωλήσεις του Peugeot 3008 μειώθηκαν κατά 19%, ρίχνοντάς το στην 3η θέση από το Νο.2 που ήταν την ίδια περίοδο πέρσι.

Το VW Tiguan έχασε πολύ έδαφος στις πωλήσεις πιθανότατα στον βωμό της στρατηγικής του ομίλου Volkswagen να δώσει προτεραιότητα στην κατασκευή των premium και των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων

Υπήρξαν όμως και μοντέλα που βγήκαν από το top-10 των πωλήσεων, όπως το Opel Grandland, που έπεσε επτά θέσεις, στο Νο.17, λόγω μείωσης των πωλήσεων κατά 56%, και το Škoda Karoq, που υποχώρησε στο Νο.11 από την όγδοη θέση κατά τη διάρκεια του πρώτου πεντάμηνου του 2021. Το SΕΑΤ Ateca σημείωσε πτώση 35% και το Citroën C5 Aircross έχασε 45%, μολαταύτα αμφότερα διατήρησαν τη θέση τους στην κατάταξη στο Νο.13 και Νο.15 αντίστοιχα.

Αντιδιαμετρικά αντίθετη είναι η εμπορική πορεία του CUPRA Formentor το οποίο μπήκε απευθείας στο Νο.9 συνολικά, με μία μετεωρική αύξηση της τάξης του 96%, ήτοι 36.708 αντίτυπα. Πολύ καλά όμως τα πήκε και το Renault Arkana, το οποίο εισήλθε στην κατάταξη στο Νο.10 με 32.770 πωλήσεις.

Το Formentor σημείωσε εξαιρετικές επιδόσεις, επιβεβαιώνοντας την αίσθηση ότι η CUPRA είναι η πιο ραγδαία αναπτυσσόμενη μάρκα του ομίλου VW

Οι μάρκες που κατέγραψαν κέρδη πωλήσεων κατά τη διάρκεια της περιόδου το έκαναν με τη βοήθεια εξηλεκτρισμένων εκδόσεων. Η plug-in υβριδική έκδοση του No.4 στην κατάταξη Ford Kuga ήταν αυτή με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη μέχρι τον Μάιο, ξεπερνώντας την plug-in υβριδική έκδοση του Peugeot 3008, που βρίσκεται πλέον στη δεύτερη θέση.

Στην υβριδική plug-in έκδοση ανήκει σχεδόν το ήμισυ του συνόλου των πωλήσεων Jeep Compass. Αξοσημείωτο επίσης είναι το γεγονός ότι η Mitsubishi παρότι δραστηριοποιείται σε περιορισμένο αριθμό ευρωπαϊκών αγορών κατάφερε να πλασάρει το  plug-in υβριδικό Eclipse Cross ως το Νο.4 σε πωλήσεις μοντέλο με το συγκεκριμένο σύστημα μετάδοσης κίνησης στην κατηγορία

Εξηλεκτρισμένα
Τα κορυφαία σε πωλήσεις plug-in ηλεκτρικά C-SUV μεταξύ Ιανουαρίου-Μαρτίου. Ποσοστιαία μεταβολή σε σχέση με το 2021

Μοντέλο Πωλήσεις Μεταβολή
1 Ford Kuga 19,942 11%
2 Peugeot 3008 16,300 -4.7%
3 Jeep Compass 11,695 69%
4 Mitsubishi Eclipse Cross 10,506 New
5 Hyundai Tucson 9,650 New
6 Cupra Formentor 9,399 New
7 Toyota RAV4 9,224 6.5%
8 MG HS 7,694 New
9 Lynk & CO 01 7,241 New

Μερίδιο αγοράς στην κατηγορία με τα plug-in υβριδικά είχαν επίσης οι κινεζικές μάρκες MG, με το HS, και η Lynk & CO με το 01. Συνολικά οι πωλήσεις υβριδικών plug-in αυξήθηκαν κατά 48%, σε 116.969 κατά το διάστημα των πέντε μηνών, ξεπερνώντας για πρώτη φορά οριακά τις αντίστοιχες ντίζελ εκδόσεις και λαμβάνοντας μερίδιο 17%, σύμφωνα πάντα με την Dataforce.

To κουπέ SUV Renault Arkana σημειώνει πολύ καλές επιδόσεις βασιζόμενο κυρίως στην φουλ υβριδική του έκδοση η οποία καλύπτει το 55% της ζήτησης για το συγκεκριμένο μοντέλο

Τα αμιγώς υβριδικά τα πήγαν επίσης καλά, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 29% στις 140.821 και μερίδιο 21%. Ο παραδοσιακός ηγέτης στα υβριδικά, η Toyota, πήρε τις δύο πρώτες θέσεις με το C-HR και το RAV4. Το Hyundai Tucson Hybrid ήταν τρίτο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το φουλ υβριδικό Renault Arkana βρέθηκε στην τέταρτη θέση με 18.170 πωλήσεις, κερδίζοντας μάλιστα το 55% των συνολικών πωλήσεων του μοντέλου για το ίδιο χρονικό διάστημα των πέντε μηνών. Η Nissan ελπίζει ότι το νέο της υβριδικό σύστημα e-Power, που θα κυκλοφορήσει σύντομα στο Qashqai, θα ενισχύσει επίσης τις πωλήσεις ενός μοντέλου που παραδοσιακά ήταν best-seller στην κατηγορία.

Η Nissan αναμένει ότι το σύστημα μετάδοσης κίνησης e-Power θα αντιπροσωπεύει το 40% των πωλήσεων του Qashqai παρά την υψηλότερη τιμή της έκδοσης με σύγκριση με τις άλλες εκδόσεις του μοντέλου που διαθέτουν ήπια υβριδική τεχνολογία.

Διαβάστε ακόμα 

Η ακρίβεια «τρώει» τις χρυσές λίρες – Πόσα τεμάχια… σκότωσαν οι Έλληνες μέσα σε 6 μήνες (πίνακας) 

Το «ξεφούσκωμα», το φλερτ CVC με ΔΕΗ, η κόντρα Βακάκη με τους Πολωνούς και τα δύο ραντεβού του Μητσοτάκη  

Τεντ Σαράντος: Ο μάνατζερ με τις ελληνικές ρίζες που θέλει να αλλάξει το Netflix