Η Stellantis στοχεύει να μειώσει το κόστος κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων κατά 40% έως το 2030, δήλωσε την Τετάρτη ο επικεφαλής του κατασκευαστικού κλάδου του ομίλου, Arnaud Deboeuf.

Η δεύτερη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, στην ομπρέλα της οποίας συγκαταλέγονται μάρκες όπως οι Peugeot, FIAT, Citroen, Opel, Alfa Romeo, Jeep και Ram, σχεδιάζει την in-house κατασκευή και διαμοιρασμό πολλών εξαρτημάτων και επίσης να πιέσει τους προμηθευτές να μειώσουν την τιμή των προϊόντων τους.

Εάν τα EV δεν γίνουν φθηνότερα, «η αγορά θα καταρρεύσει», δήλωσε ο Deboeuf στο εργοστάσιο Tremery της εταιρείας στη Γαλλία προσθέτοντας ότι βρίσκονται μπροστά σε μία «μεγάλη πρόκληση».

Η Stellantis σχεδιάζει να παρουσιάσει περισσότερα από 75 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το τέλος της δεκαετίας και να μετατρέψει πολλά από τα εργοστάσιά της για να κατασκευάσει EV. Ενώ η εταιρεία δαπανά μεγάλα ποσά για την κατασκευή δεκάδεων μοντέλων, δεσμεύεται να διατηρήσει ισχυρές οικονομικές αποδόσεις, βασιζόμενη σε πρόσθετα έσοδα από πωλήσεις λογισμικού και υπηρεσιών, καθώς και από ορισμένα premium μοντέλα με ισχυρό περιθώριο κέρδους.

Η μετατροπή των εργοστασίων σε ηλεκτρικά απαιτεί τεράστιες επενδύσεις και εύκολη πρόσβαση σε πρώτες ύλες που είναι απαραίτητες για την κατασκευή μπαταριών

Οι τιμές των EV ανεβαίνουν γρήγορα. Η Tesla αύξησε τις τιμές έως και 6.000 δολάρια ανά αυτοκίνητο αυτόν τον μήνα, μετά από παρόμοιες αυξήσεις νωρίτερα φέτος από τις Rivian, Hummer και Ford. «Η αύξηση του κόστους των πρώτων υλών καθιστά ορισμένα μοντέλα με μπαταρία ασύμφορα», δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής της Ford, John Lawler, σε συνέδριο επενδυτών νωρίτερα αυτόν τον μήνα.

Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενέκριναν αυτήν την εβδομάδα την πλήρη κατάργηση πώλησης νέων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες έως το 2035, γεγονός που αναγκαστικά θα στρέψει τους κατασκευαστές στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων σε λίγο περισσότερο από μια δεκαετία.

Η Stellantis σκοπεύει να βγάλει 75 νέα ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το τέλος της δεκαετίας, πολλά από τα οποία, όπως το εικονιζόμενο e-Legend, αντλούν έμπνευση από εμβληματικά αυτοκίνητα του παρελθόντος

Μολονότι η Stellantis δήλωσε ότι θα συμμορφωθεί με την απόφαση, συντάσσεται με τις υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες που δηλώνουν μέσω της Ενωσής τους ACEA, ότι οι υπεύθυνοι χάραξης της πολιτικής φαίνεται να «αδιαφορούν» εάν οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εύκολη πρόσβαση σε πρώτες ύλες που θα στηρίξουν την στροφή προς τον εξηλεκτρισμό.

Η μεγαλύτερη ζήτηση για μπαταρίες μεταξύ 2024 και 2027 -μια περίοδος που αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά η ζήτηση EV στην Ευρώπη- θα ωφελήσει τους Ασιάτες παραγωγούς και θα «θέσει σε κίνδυνο» την παραγωγή κυψελών μπαταριών στη Δύση, δήλωσε ο Carlos Tavares, CEO του ομίλου Stellantis κατά τη διάρκεια επίσκεψής του στο εργοστάσιο του Metz στη βορειοανατολική Γαλλία.

Η Stellantis αναπτύσσει πέντε μεγάλα εργοστάσια μπαταριών στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη για να παράγουν 400 γιγαβατώρες χωρητικότητας κυψελών έως το 2030. Πρόσθεσε ότι η εταιρεία δεν θα αποκλείσει την αγορά ορυχείου για να εξασφαλίσει προμήθειες πρώτων υλών.

Τα εναλλακτικά καύσιμα μηδενικών ρύπων όπως το υδρογόνο αναμένεται να παίξουν επίσης σημαντικό ρόλο στην αυτοκίνηση μετά το 2035

Η Stellantis εξετάζει επίσης σε ποιο βαθμό θα μπορούσε να παράγει τη δική της ενέργεια για να περιορίσει τις αυξανόμενες τιμές σε περίπτωση διακοπής του εφοδιασμού ως αποτέλεσμα της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία.

«Εχουμε σημαντικές εκτάσεις όπου θα μπορούσαμε να τοποθετήσουμε ηλιακά πάνελ», είπε ο Tavares, ο οποίος ωστόσο δεν έδωσε καμία εγγύηση ότι όλα τα ευρωπαϊκά εργοστάσια θα πραγματοποιήσουν τη μετάβαση προς τον εξηλεκτρισμό, λέγοντας ότι αυτό εξαρτάται από το αν θα αντέξει η συνολική αγορά αυτοκινήτων.

Διαβάστε ακόμα:

Πόσο πιθανό είναι ένα νέο κύμα «κόκκινων» δανείων – Η επίφοβη «δεξαμενή»

Three Arrows Capital: Αίτηση πτώχευσης από το διάσημο hedge fund της αγοράς crypto

Δημόσιο: Στον «αέρα» η πρόωρη συνταξιοδότηση των υπαλλήλων