Λιγότερα από 25.000 οχήματα πωλήθηκαν τον περασμένο μήνα στη Ρωσία, όπως ανέφερε η Ένωση Ευρωπαϊκών Επιχειρήσεων, το χαμηλότερο επίπεδο τουλάχιστον από το 2006 και λιγότερο από το ένα δέκατο των μηνιαίων επιπέδων που παρατηρήθηκαν σε μήνες αιχμής στο παρελθόν.

Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία στις 24 Φεβρουαρίου προκάλεσε ένα κύμα κυρώσεων από τις ΗΠΑ και την ΕΕ, καθώς και διακοπή του εφοδιασμού από ένα ευρύτερο φάσμα χωρών.

Η απομόνωση έπληξε ιδιαίτερα σκληρά τον τομέα της ρωσικής αυτοκινητοβιομηχανίας που μέχρι τις αρχές του 2022 ανήκε στην συντριπτική πλειονότητά της σε ευρωπαϊκές, ιαπωνικές και αμερικανικές εταιρείες, με την κατάσταση να επιδεινώνεται από τη μεγάλη εξάρτηση της βιομηχανίας από εισαγόμενα εξαρτήματα.

«Λίγοι προμηθευτές εξακολουθούν να μην έχουν εξαντλήσει όλα τα αποθέματά τους, οπότε κάποια αυτοκίνητα εξακολουθούν να παράγονται», δήλωσε ο Azat Timerkhanov του συμβούλου Avtostat. «Αλλά και αυτά [τα αποθέματα] εξαντλούνται γρήγορα».

Το εργοστάσιο της AvtoVAZ στο Τολιάτι άρχισε πάλι να λειτουργεί τον Ιούνιο αφού το ανέλαβε εκ νέου η ρωσική κυβέρνηση μετά την αποχώρηση της Renault

Σύμφωνα με αναφορές μόνο δύο από τα περισσότερα από 20 εργοστάσια αυτοκινήτων της Ρωσίας λειτουργούν τώρα, ένα τοπικό και ένα κινεζικών συμφερόντων. Οι Ευρωπαίοι και οι περισσότεροι Ασιάτες παραγωγοί ανέστειλαν τις αποστολές αυτοκινήτων, ενώ ακόμη και εταιρείες από χώρες που δεν εντάχθηκαν στις κυρώσεις αντιμετώπισαν προβλήματα στον τρόπο παράδοσης των αυτοκινήτων.

«Υπάρχει μια προσπάθεια σε εξέλιξη για εναλλακτικούς προμηθευτές -κυρίως Κινέζους», είπε Azat Timerkhanov, «αλλά δεν υπάρχει ακόμη βεβαιότητα ότι θα πετύχει».

Η ρωσική κυβέρνηση έχει αναλάβει ορισμένα μεγάλα εργοστάσια από ξένες εταιρείες που έφυγαν, συμπεριλαμβανομένου του πρώην εργοστασίου Moskvich στη Μόσχα που διαχειριζόταν η Renault. Εχει ήδη ανακοινώσει σχέδια για την πώληση απογυμνωμένων μοντέλων, χωρίς δηλαδή εισαγόμενες τεχνολογίες ασφάλειας και εκπομπών ρύπων.

«Η αυτοκινητοβιομηχανία μας βασιζόταν σε ξένα εξαρτήματα», δήλωσε ο Georgy Ostapkovich, ειδικός στον τομέα στην Ανώτατη Οικονομική Σχολή της Μόσχας. «Δεν υπήρχαν πρακτικά εργοστάσια που να μην δούλευαν σε ξένες πλατφόρμες. Η Ρωσία ήταν απλώς μια γραμμή συναρμολόγησης».

«Αντιμετωπίζουμε τον πρωτογονισμό και θα μείνουμε πίσω από τον υπόλοιπο κόσμο κατά τουλάχιστον μία δεκαετία», είπε.

Διαβάστε ακόμη:

Γιώργος Δεσύλλας: Η FlexCar θα γίνει «μονόκερος» με ρεκόρ ταχύτητας για την Ελλάδα (pics)

Άνοδος για το ρούβλι: Πώς το πρώτο «θύμα» του πολέμου στην Ουκρανία σώζει την Κεντρική Τράπεζα της Ρωσίας

Οι «χρυσές» συμβουλές του Σόλομον της Goldman Sachs στους 3.700 νέους που προσέλαβε για το καλοκαίρι