Ένα ερώτημα απασχολεί πολλούς επενδυτές εδώ και καιρό: Τί θα κάνει ο Warren Buffett με το μερίδιο της Berkshire Hathaway στη BYD αξίας $8 δισ; 

Αν και αρχικά οι επενδυτές ανέμεναν πως ο επενδυτικός κολοσσός θα πουλούσε το μερίδιό της κινεζικής εταιρείας παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων, τώρα δεν είναι τόσο σίγουροι.

Οι θεωρίες δίνουν και παίρνουν. Ο 91χρονος γνωστός επενδυτής μπορεί να δανείζει μετοχές σε short sellers για έξτρα εισόδημα, ή απλά μπορεί να θέλει να «τεστάρει» τις αντιδράσεις της αγοράς. Κανείς δε γνωρίζει ακόμα τι μέλλει γενέσθαι.

Ο θρύλος των αγορών δεν έχει προχωρήσει σε καμία δήλωση όσον αφορά τα μελλοντικά του σχέδια. Τόσο οι εκπρόσωποι της BYD όσο και της Berkshire δεν έχουν ανακοινώσει τίποτα. Η μετοχή της BYD λιμνάζει, έχοντας καταγράψει πτώση της τάξης του 6% παρά την πρόσφατη αύξηση του καθαρού της εισοδήματος κατά 207%. Ο δείκτης Hang Seng στο Χονγκ Κονγκ έχει, με τη σειρά του, καταγράψει και αυτός μείωση της τάξης του 2%.

«Οι επενδυτές δεν ξέρουν τι να κάνουν παρά τις θεωρίες», ανέφερε η Daisy Li, fund manager της EFG Asset Management (HK) Ltd.

To μερίδιο αυτό έχει καταχωρηθεί σε ένα λογαριασμό της Citibank στο σύστημα του Χονγκ Κονγκ από τις 11 Ιουλίου, κάτι που οδήγησε πολλούς στην εύλογη υπόθεση πως η Berkshire ήταν έτοιμη να πουλήσει τις μετοχές της στην BYD.

Το μερίδιο, όμως, παραμένει σχετικά αμετάβλητο, ενώ δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία τα οποία επιδεικνύουν μείωσή του εκ μέρους της Berkshire.

Ο αναλυτής της KGI Asia, Kenny Wen, συμφωνεί με το αφήγημα του δανεισμού των μετοχών σε short sellers. Παρ’ όλα αυτά δε γνωρίζει εάν υπάρχει αρκετό ενδιαφέρον εκ μέρους των short sellers αυτών το οποίο θα δικαιολογούσε μία τέτοια κίνηση.

Άλλοι επενδυτές υποστηρίζουν πως η Berkshire απλά θέτει τα θεμέλια μίας μελλοντικής εξόδου από τη BYD. Σημειωτέον πως το ύψος της επένδυσης του Buffett στην εταιρεία έχει ξεπεράσει τα $8 δισ. Ο Buffett είχε ξεκινήσει με αρχική επένδυση της τάξης των $230 εκατ., το μακρινό 2008. 

Υπάρχουν δύο λόγοι για τους οποίους ο γνωστός επενδυτής θα ήθελε να ξεπουλήσει το μερίδιο της Berkshire. Η τρίτη μεγαλύτερη, σε αξία, αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου BYD είχε κέρδη μόλις $472 το 2021, το 1/12 των κερδών της Tesla. Παράλληλα, το λειτουργικό περιθώριο κέρδους της BYD βρίσκεται μόλις στο 3,3% σε σχέση με το 12% της εταιρείας του Elon Musk. Παράλληλα, η BYD φαίνεται πως βρίσκεται στο στόχαστρο των αρχών, μετά από κατηγορίες για ρύπανση του περιβάλλοντος σε μία από τις μονάδες της.

«Πιστεύουμε πως ο Buffett μελετά την πώληση του μεριδίου αυτού», τόνισε ο Andy Wong, fund manager της LW Asset Management Advisors, προσθέτοντας πως «δεν είμαστε πεπεισμένοι πως η Berkshire δανείζει τις μετοχές σε short sellers αφού δεν πρόκειται για συνηθισμένη στρατηγική της».

Εάν ο Buffett καταλήξει σε πώληση του μεριδίου του, θα πρέπει να το ανακοινώσει μέσα σε τρεις ημέρες από την κίνηση αυτή, βάσει των κανονισμών του χρηματιστηρίου του Χονγκ Κονγκ.

Σύμφωνα με τον αναλυτή της Daiwa Securities Group, Kelvin Lau, «αν και αναμένουμε περισσότερα στοιχεία, δεν αποκλείουμε την πιθανότητα πώλησης. Η Berkshire Hathaway είναι πιθανό πως ανησυχεί για την πιθανή μείωση της αναπτυξιακής προοπτικής των εταιρειών ηλεκτρικών οχημάτων τα επόμενα χρόνια».

Διαβάστε ακόμη

Επιδότηση καυσίμων: Νέος γύρος αιτήσεων και πληρωμών για εκατομμύρια ιδιοκτήτες ΙΧ και αγρότες

Πλειστηριασμοί: Ποια ηχηρά και «επώνυμα» σφυριά χτυπούν αυτή τη βδομάδα (pics)

Το ξαφνικό deal του Ερρίκος Ντυνάν, η Εθνική που… δεν θέλει γάμους, η μάχη του Πειραιά και οι δουλειές Βασιλάκη – Φουρλή