Ο πρόεδρος της Renault, Jean-Dominique Senard, βρίσκεται υπό αυξανόμενη πίεση για να καθορίσει τη σχέση της εταιρείας με τη Nissan Motor Co, μετά τη νέα συμμαχία των FIAT-PSA.

Η γαλλική και ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία είχαν μια ταραχώδη συνεργασία δύο δεκαετιών που ανατράπηκε περαιτέρω από τη σύλληψη του προέδρου της συμμαχίας τους, Carlos Ghosn, πριν από ένα χρόνο – στο βαθμό που η Renault νωρίτερα φέτος επιχείρησε μια συγχώνευση με τη Fiat Chrysler. Μετά τη συγχώνευση της Fiat Chrysler με τη γαλλική PSA Group, η Renault παραμένει προσκολλημένη στον ιαπωνικό έταιρό της.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες χρειάζονται το βάρος και την κλίμακα που παρέχουν οι εταιρικές σχέσεις για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις από την ηλεκτροκίνηση, την αυξανόμενη δημοτικότητα των υπηρεσιών μίσθωης και την εμφάνιση των αυτόνομων οχημάτων. Η προσκόλληση στη συμφωνία με τη Nissan και η προσπάθεια βελτίωσής της σχέσης τους αντιπροσωπεύουν πλέον το μεγαλύτερο στοίχημα της Renault, προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστική σε αυτό το ολοένα μεταβαλλόμενο τοπίο.

“Η Renault χρειάζεται (τη συμμαχία) περισσότερο από τη Nissan”, δήλωσε ο Steve Man, αναλυτής της Bloomberg Intelligence στο Χονγκ Κονγκ. Ο γάλλος υπουργός Οικονομικών Bruno Le Maire κάλεσε τον Senard την Τετάρτη να υπογραμμίζει την ανάγκη καθορισμού της στρατηγικής της συμμαχίας.

“Η συμμαχία παραμένει μια από τις πιο σημαντικές στον κόσμο και είμαι πολύ σίγουρος ότι κατά τους επόμενους μήνες, θα δείτε ενίσχυση αυτής της βιομηχανικής στρατηγικής για τη Renault και τη Nissan”, δήλωσε ο Le Maire. “Αυτή είναι η προτεραιότητα του γαλλικού κράτους”, πρόσθεσε.

Στη ρίζα των εντάσεων μεταξύ της Nissan και της Renault, υπήρξε το θέμα μιας ομαλής δομής των μετόχων, με τη Renault να κατέχει το 43% της  Nissan και η Nissan να κατέχει μόλις το 15% της Renault. Δεδομένου του μεγαλύτερου μεγέθους και των καλύτερων επιδόσεων των κερδών τα τελευταία χρόνια, η Nissan έχει απαιτήσει εδώ και πολύ καιρό να επηρεάζει περισσότερο τη συμμαχία, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης της συμμετοχής της Renault.

Με τη Fiat να μην αποτελεί πλέον μια βιώσιμη επιλογή ως σύμμαχος για τη Renault, η γαλλική εταιρεία έχει λιγότερη διαπραγματευτική ισχύ έναντι στη Nissan, δήλωσε ο Tatsuo Yoshida, αναλυτής της Bloomberg Intelligence στο Τόκιο.

Από την πλευρά του, ο Senard είπε σε ένα γαλλικό ραδιοφωνικό σταθμό αυτό το μήνα ότι η μείωση της συμμετοχής της Renault στη Nissan δεν ήταν στην ατζέντα, αν και προειδοποίησε ότι “δεν μπορούμε να αποκλείσουμε τίποτα”.