Ανάκαμψη της βιομηχανίας του τουρισμού και των αεροπορικών προβλέπει η Deutsche Lufthansa AG, λόγω του «ανοίγματος» των οικονομιών μετά από την πανδημία.

Η μεγαλύτερη αεροπορική της Ευρώπης τόνισε πως αναμένει «σημαντική βελτίωση» των EBIT (κέρδη προ φόρων και τόκων) ύψους €1,5 δισ. τα οποία κατέγραψε το 2022.

Επιπροσθέτως, η εταιρεία υποστήριξε πως οι καλοκαιρινές διακοπές στις χώρες της Μεσογείου και οι υπερατλαντικές πτήσεις θα καταγράψουν σημαντική αύξηση.

«Η Lufthansa επιστρέφει», τόνισε ο CEO της αεροπορικής, Κάρστεν Σπορ, προσθέτοντας πως «μέσα σε ένα μόλις έτος, έχουμε επιτύχει εξαιρετική ανάκαμψη».

Η γερμανική εταιρεία είναι η τελευταία μεγάλη ευρωπαϊκή αεροπορική η οποία ανακοίνωσε τα περσινά οικονομικά της στοιχεία. Τόσο οι Air France-KLM και η μητρική της British Airways, IAG SA έχουν ήδη προβλέψει ανάκαμψη κοντά στα προ-πανδημικά επίπεδα για το 2023. Τη στιγμή που το κόστος διαβίωσης των Ευρωπαίων πολιτών αυξάνεται και το κόστος λειτουργίας πολλών εταιρειών αποδεικνύεται δυσβάσταχτο λόγω του αυξημένου πληθωρισμού, η ζήτηση για επαγγελματικά ταξίδια αλλά και ταξίδια αναψυχής παραμένει ιδιαίτερα αυξημένη.

Ο παγκόσμιος τομέας των αερομεταφορών ως επί το πλείστον συνεχίζει και απολαμβάνει την ανάκαμψη που δημιουργήθηκε λόγω της άρσης των lockdowns που εφαρμόστηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Η Airbus SE, από την πλευρά της, τόνισε πρόσφατα πως αυξάνει το ρυθμό παραγωγής του μεγαλύτερου αεροσκάφους της έτσι ώστε να ανταποκριθεί στη μεγαλύτερη ζήτηση των μακρινών πτήσεων.

Εταιρείες οι οποίες προσφέρουν φθηνότερες πτήσεις όπως η Ryanair Holdings Plc., έχουν τονίσει πως αναμένουν μία εξαιρετική καλοκαιρινή σεζόν.

Η πληρότητα θα κυμανθεί στο 85%-90% σε σχέση με τα προ-πανδημικά επίπεδα, αν και η Lufthansa προειδοποίησε πως οι σημαντικές καθυστερήσεις στο ευρωπαϊκό σύστημα διαχείρισης πτήσεων θα την περιορίσουν στο 75% το α’ τρίμηνο του έτους.

Η εταιρεία υπογραμμίζει πως θα καταγράψει πρόοδο σε ό,τι αφορά την επίτευξη των στόχων κερδοφορίας της τουλάχιστον κατά 8% μέχρι το 2024. Ο Σπορ, ο οποίος ανανέωσε το συμβόλαιό του με την εταιρεία για μία 5ετία την περασμένη Πέμπτη, τόνισε πως ο στόχος του είναι η μείωση του χρέους που συγκέντρωσε η Lufthansa κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όταν διασώθηκε από τη γερμανική κυβέρνηση.

«Η Lufthansa εξέρχεται από την περίοδο της πανδημίας μέσα σε ένα νέο και καλύτερο ανταγωνιστικό περιβάλλον, το οποίο πιστεύουμε πως είναι βιώσιμο», τόνισε η αναλυτής της Kepler Cheuvreux, Ρουξάντρα Χάρανταου-Ντόσερ.

«Σημειωτέον πως τα 2/3 της δραστηριότητας της Lufthansa αποτελούνται από πτήσεις μικρών αποστάσεων, κάτι το οποίο σημαίνει πως οι πελάτες θα μπορούσαν κάλλιστα να επιλέξουν τις British Airways ή AirFrance, αυξάνοντας την πίεση προς την γερμανική εταιρεία για την διατήρηση των υψηλών στάνταρ της», σύμφωνα με συνέντευξη της Χάρανταου-Ντόσερ στο Bloomberg TV.

Τα μέχρι πρότινος αυξημένα κέρδη του τομέα cargo της εταιρείας τα οποία είχαν δεχθεί ώθηση λόγω της πανδημίας, αναμένεται να καταγράψουν διόρθωση λόγω των μειωμένων τιμών των μεταφορών.

Η γερμανική εταιρεία ανακοίνωσε πως θα αγοράσει 22 νέα widebody αεροσκάφη από τις Airbus και Boeing Co., συνολικού κόστους $7,5 δισ., έτσι ώστε να ανταποκριθεί στη μακροπρόθεσμη ζήτηση για διηπειρωτικά ταξίδια.

Τέλος, η Lufthansa ανέφερε πως τα σχέδιά της όσον αφορά την εκποίηση του τομέα Lufthansa Technik προχωρούν κανονικά, ενώ η εταιρεία διαπραγματεύεται με αριθμό επιλεγμένων πιθανών επενδυτών. Παράλληλα, η εταιρεία υπογράμμισε πως συνεχίζει και βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις όσον αφορά την εξαγορά της ιταλικής ITA Airways.

Διαβάστε ακόμα

O Dr Doom «βλέπει» την τέλεια καταιγίδα κρίσεων να έρχεται – Οι προβλέψεις του Ρουμπινί

Τι αλλάζει με το νέο μισθολόγιο στο Δημόσιο

Θύελλα στο ευρωπαϊκό real estate: Credit event από τη Blackstone, αθέτησε πληρωμή ομολόγου €531 εκατ.