Οι λογαριασμοί της ενέργειας και των σούπερ μάρκετ έχουν «φουσκώσει» δραματικά σε σχέση με πέρυσι και οι καταναλωτές χρειάζονται ανάλογη αύξηση των μισθών τους. Σύμφωνα, όμως, με ανάλυση της Work Shift, η διαπραγμάτευση για την αύξηση των μισθών αυτών αποδεικνύεται δύσκολη, αφού πολλοί είναι οι εργαζόμενοι οι οποίοι προσπαθούν να βρουν λύση ανάμεσα στις «Συμπληγάδες» του πληθωρισμού και της εργασιακής τους ασφάλειας.

Γι αυτόν το λόγο, το Bloomberg μίλησε με ειδικούς του τομέα απασχόλησης για το πώς οι εργαζόμενοι θα μπορέσουν να ζητήσουν και να πάρουν αύξηση το 2023.

To αίτημα

«Ο εργοδότης πολλές φορές δε γνωρίζει τις δυνατότητες και την αξία των εκάστοτε εργαζομένων, ιδιαίτερα σε μεγάλες επιχειρήσεις εκατοντάδων ή χιλιάδων ατόμων», σύμφωνα με την Λόρι Ουάινγκαρτ, συγγραφέα του «The No Club: Putting a Stop to Women’s Dead-End Work». Η ικανότητα του εργαζόμενου να αλλάξει το αφήγημα αυτό είναι εξαιρετικά σημαντική και ο κάθε επαγγελματίας θα πρέπει να προβεί σε κινήσεις οι οποίες θα αναδείξουν τις πραγματικές του προσπάθειες. Η παρουσίαση αυτή θα πρέπει να γίνει σε ένα πλαίσιο γενικότερης συνεννόησης και συνομιλίας με τον εργοδότη αφού κάποια μονομερής συζήτηση για τους μισθούς δε θα έχει θετικό αποτέλεσμα.

Ο εργαζόμενος θα πρέπει να παρουσιάσει το κομμάτι της εργασίας του, την καριέρα του και το λόγο για την μισθολογική αύξηση που ζητάει. «Θα πρέπει να δημιουργήσει στρατηγική προσέγγιση και να παρουσιάσει τα κατορθώματά του πριν ζητήσει την αύξηση», τονίζει η Λιάν Μάγιερ του Leadership and Negotiation Academy του Carnegie Mellon University. Εάν δεν υπάρχει περίπτωση αύξησης των μισθών, ο εργαζόμενος θα πρέπει να έχει εναλλακτικές προτάσεις όπως την αύξηση των ημερών άδειας ή την τηλεργασία.

Το timing

Οι εργαζόμενοι πρέπει να επιλέξουν σοφά τη σωστή περίοδο κατά την οποία θα πρέπει να ζητήσουν αύξηση. Σε περιόδους κατά τις οποίες οι εταιρείες μπορεί να προσφέρουν μπόνους ή να προχωρούν σε αναθεώρηση των ετήσιων στοιχείων της παραγωγικότητας των εργαζομένων, κάποιος εξ αυτών θα μπορούσε εύκολα να συζητήσει με τον εργοδότη την πιθανή αύξηση του μισθού του, παρουσιάζοντας τις δικές του απόψεις.

Οι εργαζόμενοι θα πρέπει, επίσης, να μην «στήσουν ενέδρα» στον εργοδότη αφού θα θέλουν να τον προσεγγίσουν σε μία καλή περίοδο όπου θα είναι χαλαρός και ήρεμος. Παράλληλα, «οι εργαζόμενοι θα πρέπει να έχουν «κάνει πρόβα» για την διαπραγμάτευση με κάποιον φίλο ή στενό συνεργάτη, σύμφωνα με την επιστήμονα Σίαν Μπέιλοκ.

Η προετοιμασία

Η προετοιμασία αυτή είναι το παν. Ο κάθε εργαζόμενος θα πρέπει να γνωρίζει τα πάντα όσον αφορά το επίπεδο των μισθών της θέσης, του κλάδου και των ικανοτήτων του. Η Ουάινγκαρτ τονίζει πως «εκτός αυτού ο εργαζόμενος θα πρέπει να παρουσιάσει τα σημεία που τον κάνουν να ξεχωρίζει από τους συνεργάτες του και να υπογραμμίσει την αξία του για την εταιρεία. Επίσης, ο εργαζόμενος θα πρέπει να είναι έτοιμος να διαπραγματευτεί το ακριβές ποσό της αύξησης, οπότε θα πρέπει να ξεκινά από υψηλότερα από το αναμενόμενο μισθολογικά επίπεδα έτσι ώστε να καταλήξει εκεί που θέλει, όπως σε μια οποιαδήποτε διαπραγμάτευση».

Διαβάστε ακόμη:

Ο γρίφος του Bitcoin: Από τις βλέψεις για $250.000 στον εφιάλτη των $10.000 – Πώς ξεγελάστηκαν οι επενδυτές

Δημοσκόπηση της Marc: Πρώτα απ’ όλα πλήττεται η Ελλάδα από την υπόθεση Καϊλή

Το Πάσχα φέρνει… εκλογές – Οι πιθανότερες ημερομηνίες