Εδώ και χρόνια, η Tesla έχει την πρωτοκαθεδρία στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Μα όσο όλο και περισσότερες κυβερνήσεις ανακοινώνουν σχέδια για τον αποκλεισμό των οχημάτων με μηχανές εσωτερικής καύσεως, όλο και περισσότερες εταιρείες προσπαθούν να μπουν στο ηλεκτρικό παιχνίδι.

Πρόσφατα, η Geely, η μεγαλύτερη ιδιωτική αυτοκινητοβιομηχανία σε ολόκληρη την Κίνα, ανακοίνωσε πως σκοπεύει να φέρει στην αγορά τα δικά της ηλεκτρικά μοντέλα. Τα νέα ήρθαν αφότου ο Elon Musk έπλεξε το εγκώμιο στην κινεζική εξουσία, επικροτώντας τους φιλόδοξους στόχους της χώρας για την μείωση των εκπομπών άνθρακα. Τα αισθήματα, πάντως, δεν μοιάζουν να είναι αμοιβαία, μιας και η κινεζική κυβέρνηση έχει εκφράσει ανησυχίες σχετικά με τα οχήματα της Tesla, τα οποία κυκλοφορούν στην Κίνα και είναι εξοπλισμένα με κάμερες.

Όσον αφορά την Geely, δεν πρόκειται για την συνηθισμένη κινεζική εταιρεία, καθώς, σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές της, δεν θέλει να μείνει μόνο στην κινεζική αγορά. Αντιθέτως, η Geely έχει παγκόσμιες βλέψεις και έτσι έχει προχωρήσει στην εξαγορά της βρετανικής Lotus και της Σουηδικής Volvo, ενώ κατέχει, επίσης και ένα μέρος της Daimler. Ήδη, η Geely έχει την Polestar κάτω από την ομπρέλα της, το παράρτημα της Volvo για την  παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τα οποία παρασκευάζονται στην Κίνα. Επιπλέον, η Lotus έχει στα σκαριά ένας άκρως εντυπωσιακό μοντέλο, την Lotus Evija, αν και το ηλεκτρικό supercar αναμένεται να κυκλοφορήσει σε περιορισμένους αριθμούς, σύμφωνα με το BBC.

Μα τώρα, ο κινεζικός γίγαντας δημιουργεί την δική του ηλεκτρική μάρκα, την Zeekr, για να κοντράρει την Tesla. Μπορεί η κινεζική αγορά να είναι τεράστια, αλλά είναι παράλληλα εξαιρετικά ανταγωνιστική. Η Tesla είναι μία από τις λίγες αμερικανικές εταιρείες που έχουν καταφέρει να εισχωρήσουν στην κινεζική αγορά, με το Model 3 της να είναι το κορυφαίο σε πωλήσεις ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην χώρα. Τα τελευταία χρόνια, όμως, έχουν ξεφυτρώσει δεκάδες άλλες ηλεκτρικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Nio, η Xpeng και η Li Auto, ονόματα που πρόσφατα έχουν κάνει αρκετό «θόρυβο» στην Wall Street.

Αρχικός στόχος της Zeekr θα είναι να παρασκευάσει ποιοτικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα για την εγχώρια αγορά, αλλά θα εξεταστεί και το ενδεχόμενο της επέκτασης στο εξωτερικό, όσο αυξάνεται η παγκόσμια ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τα πολυτελή αυτοκίνητα της Zeekr θα κυκλοφορήσουν υπό την μάρκα Lingling Technologies, η οποία θα είναι ανεξάρτητη από την Geely και θα έχει έδρα στην ανατολική Κίνα. Στα μέσα του Μαρτίου η εταιρεία κυκλοφόρησε τα αποτελέσματα της για το δημοσιονομικό έτος του 2020, κατά το οποίο πούλησε 1,32 εκατομμύρια αυτοκίνητα, παρουσιάζοντας μικρή πτώση από τα 1,36 εκατομμύρια της προηγούμενης χρονιάς.

 

Με τα πολυτελή αυτοκίνητα της, η Geely  θέλει να ανταγωνιστεί την Tesla, την οποία αντιμετωπίζει με καχυποψία η κινεζική κυβέρνηση. Το Πεκίνο απαγόρευσε την χρήση των Tesla από στρατιωτικούς και υψηλόβαθμους κυβερνητικούς υπαλλήλους, καθώς υπάρχουν ανησυχίες για το πώς η αυτοκινητοβιομηχανία διαχειρίζεται τα δεδομένα που συλλέγει. Σε κλήση του με κινέζους πολιτικούς, ο Elon Musk τους διαβεβαίωσε πως η εταιρεία του ποτέ δεν θα παρείχε δεδομένα που συγκέντρωσε σε άλλες χώρες στην αμερικανική κυβέρνηση. Φυσικά, ο νοτιοαφρικανικός επιχειρηματίας γνωρίζει πως η απώλεια της κινεζικής αγοράς θα ήταν μεγάλο πλήγμα, μιας και το 2020 αντιστοιχούσε στο 1/5 των συνολικών εσόδων της Tesla.

Πάντως, όσον αφορά τον απλό αριθμό πωλήσεων, τους τελευταίους μήνες στην Κίνα επικρατεί το Hong Guang Mini EV. Το μικροσκοπικό ηλεκτρικό όχημα κοστίζει μόλις 4,500 δολάρια και έτσι κατάφερε σχεδόν να διπλασιάσει τις πωλήσεις των Tesla στην Κίνα, για τον Φεβρουάριο της φετινής χρονιάς.

Διαβάστε ακόμη:

Οικογένεια Φίλιππου Νιάρχου: Οι business των «χρυσών» γόνων

Στα 10 δισ. η ζημιά από την προσάραξη πλοίου στη Διώρυγα του Σουέζ

Βρετανία: Νέο χαρτονόμισμα των 50 λιρών με τον μαθηματικό Άλαν Τούρινγκ