Καιρό τώρα, η Apple και το σχέδιο της για την κυκλοφορία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μέχρι το 2024 απασχολεί τον επιχειρηματικό-και όχι μόνο-κόσμο. Αλλά όσο οι ανταγωνιστές της ετοιμάζονται ή έχουν ήδη κυκλοφορήσει μοντέλα, ο τεχνολογικός κολοσσός ακόμη δεν έχει συμφωνήσει με μία αυτοκινητοβιομηχανία. Και ενώ οι συζητήσεις της με την Hyundai ναυάγησαν, ένας από τους στενότερους συνεργάτες της Apple ανακοίνωσε πως θα κατασκευάσει οχήματα για ένα σχετικά καινούριο startup.

Αν είστε κάτοχος iPhone, τότε το τηλέφωνο σας μάλλον κατασκευάστηκε στις τεράστιες εγκαταστάσεις της Foxconn στην Κίνα. Η εταιρεία με έδρα την Ταϊβάν συνεργάζεται με την Apple εδώ και πάνω από δέκα χρόνια, όντας, πλέον, η 3η μεγαλύτερη τεχνολογική εταιρεία σε έσοδα σε όλο τον κόσμο. Πρόσφατα, η Foxconn έχει δείξει έντονο ενδιαφέρον για τον ραγδαία αναπτυσσόμενο τομέα των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Μέσα σε μερικούς μήνες, μόνο,  υπέγραψε τρεις διαφορετικές συμφωνίες, με τις Fiat Chrysler, EV Byton και Geely, για την παραγωγή, ανάπτυξη ή καθοδήγηση στην κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων. Με την νέα χρονιά, οριστικοποιήθηκε ακόμη μία συνεργασία. Την Τετάρτη(24/2), έγινε γνωστό πως η  Foxconn θα κατασκευάσει 250.000 οχήματα για την Fisker Inc., με την παραγωγή να αναμένεται να αρχίσει το τέλος του 2023.

Η Fisker Inc. είναι άλλη μία από τις πολλά υποσχόμενες EV( Electric Vehicle) εταιρείες που έχουν κάνει την εμφάνιση τους, η οποία έχει καταφέρει πολλά σε σύντομο χρονικό διάστημα. Ακολουθώντας μία ιδιαίτερα διαδεδομένη τάση, μπήκε στο χρηματιστήριο τον Οκτώβρη του 2020, χρησιμοποιώντας μία Special Acquisition Purpose Company (SPAC). Μπορεί τα τέτοιου είδους IPO να μην αρέσουν σε όλους, αλλά το συγκεκριμένο παρείχε στην Fisker Inc. σημαντικό κεφάλαιο και έκανε τους δύο ιδρυτές της δισεκατομμυριούχους. Πρόκειται, μάλιστα, για ένα παντρεμένο ζευγάρι, τον Henrik Fisker και την Geeta Gupta-Fisker.

Ο Fisker πρέπει να θεωρείται βετεράνος στον κόσμο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, μα προτού γίνει επιχειρηματίας ήταν κορυφαίος σχεδιαστής, με περάσματα από την BMW, την Aston Martin και προσωρινά, την Tesla. Είχε ιδρύσει μία διαφορετική εταιρεία, την Fisker Automotive, το 2007, όντας ένας από τους σημαντικότερους ανταγωνιστές του Elon Musk για την πρωτοκαθεδρία στον χώρο. Η Fisker Automotive δεν τα πήγε άσχημα, κατάφερε να ανοίξει εργοστάσιο, να λάβει κυβερνητική χρηματοδότηση και να πουλήσει αρκετά μοντέλα. Τελικά, όμως, η πορεία της ήταν βραχύβια, καθώς προδόθηκε από τις ελαττωματικές μπαταρίες των μοντέλων της και τις οικονομικές δυσκολίες.

Ένας σοφότερος Fisker, ίδρυσε την Fisker Inc. το 2016, με την Gupta-Fisker και την πολύτιμη εμπειρία της στον κόσμο των οικονομικών και των επιχειρήσεων στο πλευρό του. Οι δυο τους αποφάσισαν να μην επενδύσουν σε εργοστάσια. Η Fisker Inc δεν θα κατασκεύαζε τα δικά της αυτοκίνητα, ώστε να αποφευχθούν τα περιττά κόστη. Για αυτόν τον λόγο, το πρώτο μοντέλο της, Fisker Ocean, που αναμένεται να κυκλοφορήσει τον επόμενο χρόνο, συναρμολογείται στην Αυστρία, από την Magna Steyr. Έτσι, η Fisker, της οποίας η μετοχή εκτοξεύτηκε μετά την συμφωνία με την Foxcomm, έχει «στα σκαριά» δύο μοντέλα, που κατασκευάζονται από αξιόπιστες εταιρείες και, αν όλα πάνε καλά, θα είναι στους δρόμους μέχρι το 2025.

Φυσικά, απόλυτος κυρίαρχος στον χώρο παραμένει η Tesla, ενώ η Waymo της Alphabet και η Cruise της GM φαίνονται να σημειώνουν πρόοδο στην εξέλιξη αυτόνομων οχημάτων. Παράλληλα, παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες σαν την Toyota, την Ford και πολλές άλλες δεν θα διστάσουν να βάλουν το χέρι πολύ βαθιά στην τσέπη, για να κατασκευάσουν τα δικά τους ηλεκτροκίνητα οχήματα.  Μένοντας, λοιπόν, άπραγη, η Apple ρισκάρει να αφεθεί πίσω σε αυτόν τον ραγδαία αναπτυσσόμενο και πιθανότατα εξαιρετικά κερδοφόρο τομέα. Ωστόσο, όπως αναφέρει το Business Insider, υπάρχει και μία άλλη, ενδιαφέρουσα προοπτική. Αν η Apple μπορούσε να τις προσεγγίσει, η Foxconn και η Fisker ίσως εύρισκαν τους πόρους και την τεχνογνωσία της εξαιρετικά χρήσιμη. Εσάς, δεν σας ακούγεται ελκυστικό ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με τον σχεδιασμό της Fisker, τα εξαρτήματα της Foxconn και το interface της Apple;

Διαβάστε περισσότερα

GameStop: Ασταμάτητο ράλι για τη μετοχή – Φεύγει ο CFO και εκτοξεύεται πάνω από 100%

Tι είναι χειρότερο; Η Tesla στο $1 τρισ. ή το bitcoin στα $50.000 – Απαντά συνεργάτης του Μπάφετ

Bundesliga: Άνοιγμα σε επενδυτικά funds – Ενδιαφέρον από την BC Partners