Όλο και πιο έντονη γίνεται η δυσαρέσκεια των αυτοκινητοβιομηχανιών της ΕΕ κατά του σχεδίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης που απαιτεί όλα τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται να έχουν μηδενικές εκπομπές άνθρακα από το 2035.

Σύμφωνα με το Reuters, διευθύνων σύμβουλος αυτοκινητοβιομηχανίας χαρακτήρισε το σχέδιο «σκέτη ανοησία».
Ύστερα από καθυστέρηση τριών εβδομάδων λόγω του βέτο που είχε επιβάλει η Γερμανία, και αφού εξασφάλισε εξαίρεση για τα e-fuels, οι υπουργοί Ενέργειας της ΕΕ επικύρωσαν το κείμενο που προβλέπει την υποχρέωση για τα νέα αυτοκίνητα και τα νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα να μην παράγουν εκπομπές CO2 από το 2035.

Το 2035 τα παραδοσιακά αυτοκίνητα θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν, απλώς δεν θα μπορούν πλέον να παραχθούν καινούργια. Αυτό το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο αποτελεί πυλώνα του ευρωπαϊκού σχεδίου για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής και τον στόχο της ουδετερότητας άνθρακα το 2050.

Mεταξύ των «27», μόνο η Πολωνία καταψήφισε, ενώ η Ιταλία απείχε κατά τη διάρκεια της ψηφοφορίας στο Συμβούλιο Ενέργειας. Υπενθυμίζεται ότι τη Δευτέρα 27 Μαρτίου, οι πρεσβευτές των 27 είχαν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε αυτήν την επίσημη υιοθέτηση χθες, που ήταν το τελευταίο στάδιο μιας μακράς νομοθετικής διαδικασίας.

Οι αντιδράσεις

Οι νέες προτάσεις έχουν ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων από τις αυτοκινητοβιομηχανίες της ΕΕ, οι οποίες υποστηρίζουν ότι οι νέοι κανόνες είναι πολύ δαπανηροί, βιαστικοί και περιττοί. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή λέει ότι οι κανόνες είναι απαραίτητοι για τη μείωση των επιβλαβών εκπομπών και την αποτροπή επανάληψης του σκανδάλου Dieselgate.

Στελέχη, συμπεριλαμβανομένου του διευθύνοντος συμβούλου της Stellantis, Κάρλος Ταβάρες , λένε ότι οι κανόνες είναι «περιττοί», καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ σε ηλεκτρικά οχήματα και αρχίζουν να καταργούν σταδιακά τα αυτοκίνητα με ορυκτά καύσιμα. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Iveco, Γκέριτ Μαρξ, χαρακτήρισε τις προτάσεις «σκέτη ανοησία».

ΟΜατίας Γιόχανσον , επικεφαλής κυβερνητικών υποθέσεων της Volvo Cars, είπε στο Reuters ότι η προθεσμία του 2025 δεν άφησε «πρακτικά κανένα εύλογο χρονικό διάστημα» για να γίνουν αλλαγές κινητήρα. Η Volvo έχει δεσμευτεί να είναι πλήρως ηλεκτρική έως το 2030.

Το λόμπι της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων υποστηρίζει ότι οι μειώσεις των ρύπων στο πλαίσιο του σχεδίου «Euro 7» θα είναι ελάχιστες, ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υποστηρίζει ότι θα είναι σημαντικές.

Διαβάστε ακόμη

Σκρέκας: Η επιδότηση στο ηλεκτρικό ρεύμα θα συνεχιστεί όσο χρειαστεί (vids)

Ναταλία Παρασκευοπούλου: Η Eλληνίδα μάνατζερ της Lightsource bp και οι επενδύσεις 500 εκατ. σε ΑΠΕ (pics)

Οι καραμπόλες σε παραχωρήσεις, ΣΔΙΤ και δημόσια έργα από το ντιλ Ιντρακάτ-Άκτωρ