Ειδικοί επιθεωρητές της Κομισιόν πρόκειται να ελέγξουν τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες τις επόμενες εβδομάδες στο πλαίσιο έρευνας για την επιβολή τιμωρητικών δασμών με σκοπό την προστασία των ευρωπαίων κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων (EV), είπαν στο Reuters τρία άτομα που εμπλέκονται στη διαδικασία.

Οι επιθεωρητές θα επισκεφθούν τις BYD, Geely και SAIC, δήλωσαν δύο πηγές, με τη μία να λέει ότι οι ερευνητές δεν θα επισκεφθούν μη κινεζικές εταιρείες που κατασκευάζουν οχήματα στην Κίνα, όπως η Tesla, Renault και BMW.

Η έρευνα, που ξεκίνησε τον Οκτώβριο και θα διαρκέσει 13 μήνες, επιδιώκει να προσδιορίσει εάν τα φθηνότερα, κινεζικής κατασκευής EV επωφελούνται αδίκως από τις κρατικές επιδοτήσεις. Η έρευνα που η Κίνα χαρακτηρίζει προστατευτισμό έχει κλιμακώσει τις εντάσεις μεταξύ του Πεκίνου και της ΕΕ.

Μια πηγή είπε στο Reuters ότι οι ερευνητές έφτασαν στην Κίνα, ενώ μια άλλη είπε ότι οι επισκέψεις έχουν προγραμματιστεί για αυτόν τον μήνα και τον Φεβρουάριο.

Οι επισκέψεις γίνονται για εργασίες επαλήθευσης – επιτόπιες επιθεωρήσεις που ελέγχουν τις απαντήσεις που έδωσαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες στα ερωτηματολόγια – είπε μια πηγή. Έγγραφα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την έρευνα αναφέρουν ότι βρίσκεται στο «στάδιο έναρξης», με επισκέψεις επαλήθευσης έως τις 11 Απριλίου.

Την περασμένη εβδομάδα, η Κίνα άνοιξε έρευνα αντιντάμπινγκ για το μπράντι που εισάγεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ένα βήμα που φάνηκε να στοχεύει στη Γαλλία, η οποία υποστηρίζει την έρευνα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τα δημοφιλή κινεζικά μοντέλα που εξάγονται στην Ευρώπη περιλαμβάνουν το MG της SAIC και το Volvo της Geely.

Το μερίδιο των οχημάτων κινεζικής κατασκευής στην αγορά EV της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχει αυξηθεί στο 8% και θα μπορούσε να φτάσει το 15% το 2025, με αυτά τα EV να πωλούνται συνήθως 20% λιγότερο από τα μοντέλα της ΕΕ.

Οι σχέσεις μεταξύ Κίνας και ΕΕ έχουν ενταθεί από παράγοντες όπως οι στενότεροι δεσμοί του Πεκίνου με τη Μόσχα μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Η ΕΕ επιδιώκει να μειώσει την εξάρτησή της από τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο, ιδίως για υλικά και προϊόντα που χρειάζονται για την πράσινη μετάβασή της.

Ταυτόχρονα, οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, από την κορυφαία BYD έως τους μικρότερους ανταγωνιστές Xpeng και Nio, εντείνουν τις προσπάθειες για επέκταση στο εξωτερικό καθώς ο ανταγωνισμός εντείνεται στο εσωτερικό και η εγχώρια ανάπτυξη διευκολύνεται. Πολλοί έχουν κάνει τις πωλήσεις στην Ευρώπη προτεραιότητα.

Η Κίνα εκτιμάται ότι ξεπέρασε την Ιαπωνία ως ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο πέρυσι, στέλνοντας 5,26 εκατομμύρια οχήματα αξίας περίπου 102 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα μια κινεζική ένωση αυτοκινήτων.

Διαβάστε ακόμη

Αρχές Φεβρουαρίου οι μπουλντόζες για την επένδυση της Microsoft

Κεντρική Οδός: Σε εξέλιξη το κομβικό έργο για τον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας-Ε65

Στα 45,20 ευρώ ανεβάζει την τιμή-στόχο για τη Mytilineos η Eurobank Equities

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ