Η αγορά δεξαμενόπλοιων συνεχίζει να κλέβει τις εντυπώσεις με τον BDTI -δείκτης για τα πλοία μεταφοράς ακατέργαστου πετρελαίου και fuel oil να κλείνει στις 1.823 μονάδες, αυξημένος κατά 5% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, το υψηλότερο επίπεδο από τα μέσα Οκτωβρίου 2019, ενώ ο BCTI -δείκτης για τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν βενζίνη, κηροζίνη, αμόλυβδη βενζίνη και ντίζελ έκλεισε στις 1.227 μονάδες, οριακά μειωμένος κατά 0,4% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα.

Όπως επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers:

«Οι υγιείς τιμές των ναύλων στην αγορά υγρών φορτίων-δεξαμενόπλοιων ευνόησαν τις αγοραπωλησίες πλοίων second hand, καθώς περίπου 630 δεξαμενόπλοια άλλαξαν χέρια κατά τη διάρκεια του έτους, σημαντικά περισσότερα από τις 420 συναλλαγές, της ίδιας περιόδου του 2021 και τις 510 συναλλαγές σε όλο το 2021.

Ο τομέας MR-Medium Range έχει τη μερίδα του λέοντος με 218 πλοία, εκ των οποίων τα 92 είναι ηλικίας άνω των 15 ετών.

-Ο τομέας των χημικών δεξαμενόπλοιων έρχεται δεύτερος με 125 συναλλαγές έναντι 85 στο σύνολο του 2021 και

-Στην τρίτη θέση βρίσκεται ο τομέας των Aframax/LR2 με 120 συναλλαγές το 2022 μέχρι τώρα, 74 από αυτές είναι πλοία άνω των 15 ετών.

Το μόνο μέγεθος που έχει λιγότερες πωλήσεις φέτος σε σύγκριση με το 2021 είναι τα VLCC αφού 68 VLCC άλλαξαν χέρια το 2022, δηλαδή 4 πλοία λιγότερα από την ίδια περίοδο πέρυσι, 13 πλοία λιγότερα από ολόκληρο το 2021, ενώ τα 38 από τα 68 πωληθέντα, είναι πλοία παλαιάς τεχνολογίας.

-Ένα άλλο ενδιαφέρον στατιστικό στοιχείο σχετικά με τις συναλλαγές της S&P στον τομέα των δεξαμενόπλοιων μέχρι σήμερα είναι τα 129 πλοία κλάσης Ice που έχουν αλλάξει χέρια (20,5% του συνόλου των συναλλαγών δεξαμενόπλοιων YTD) σε σύγκριση με μόνο 69 πωλήσεις πλοίων κλάσης Ice την ίδια περίοδο πέρυσι. Το 45% των πωλήσεων πλοίων κλάσης πάγου το 2022 πραγματοποιήθηκε τους τελευταίους τρεις μήνες».

Διαβάστε ακόμη:

ΔΕΣΦΑ: Σε ΔΕΠΑ, Μυτιληναίο και ΜΕΤ τα πρώτα 18 slots της Ρεβυθούσας

Πάνω από 76.000 εκπρόθεσμες φορολογικές δηλώσεις «σκανάρει» η εφορία

Aυξήθηκαν οι ληξιπρόθεσμες οφειλές σε ασφαλιστικά ταμεία – ΚΕΑΟ κατά 2,2 δισ. ευρώ το τρίτο τρίμηνο