Η COSCO Shipping Holdings, η οποία ελέγχει τον τέταρτο μεγαλύτερο στόλο containerships στον κόσμο, έχει περάσει σε μαζικές παραγγελίες νεότευκτων πλοίων που καίνε ως καύσιμο μεθανόλη.

Η εταιρεία που είναι εισηγμένη στη Σαγκάη και το Χονγκ Κονγκ έχει παραγγείλει δώδεκα πλοία διπλού καυσίμου μεταφορικής ικανότητας 24.000 teu αξίας σχεδόν 2,9 δισ. δολαρίων που μπορούν να λειτουργούν με το εναλλακτικό καύσιμο, σύμφωνα με ανακοίνωση στο χρηματιστήριο.

Τα νεότευκτα πλοία, με τιμή 240 εκατ. δολάρια το καθένα, θα κατασκευαστούν από την Nantong Cosco KHI Ship Engineering, μια κοινοπραξία 50-50 μεταξύ της Cosco και της ιαπωνικής Kawasaki Heavy Industries, και το αδελφό ναυπηγείο Dalian Cosco KHI Ship Engineering.

Αναμένεται να παραδοθούν μεταξύ του τρίτου τριμήνου του 2026 και του τρίτου τριμήνου του 2028.

Επτά από τα νεότευκτα ναυπηγήματα παραγγέλθηκαν από την εισηγμένη στο Χονγκ Κονγκ θυγατρική της CSH, Orient Overseas (International) Limited.

Η Cosco ανέφερε ότι η παραγγελία για υπερμεγέθη container ships θα ενισχύσει τη θέση της στις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων, ενώ η επιλογή της μεθανόλης ως ναυτιλιακού καυσίμου αποδεικνύει τη «δέσμευσή της προς την παγκόσμια εξοικονόμηση ενέργειας και τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα».

Η πράσινη μεθανόλη θεωρείται από ορισμένους ναυτιλιακούς παράγοντες ως ένα πολλά υποσχόμενο μελλοντικό καύσιμο, καθώς είναι ευκολότερο στη διαχείριση και δεν χρειάζεται να διατηρείται κρύο, σε σύγκριση με άλλα καύσιμα αερίου, όπως το υγροποιημένο φυσικό αέριο.

Κατά συνέπεια, η κατασκευή δεξαμενών καυσίμων και συστημάτων πρόωσης είναι επίσης λιγότερο περίπλοκη και δαπανηρή.

Η Maersk, η δεύτερη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία τακτικών γραμμών στον κόσμο, ηγείται των προσπαθειών για την κατασκευή πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που χρησιμοποιούν αυτήν την τεχνολογία καυσίμων.

Ο δανέζικος γίγαντας διαθέτει ένα βιβλίο παραγγελιών για πλοία διπλού καυσίμου μεθανόλης που αποτελείται από 19 πλοία, συμπεριλαμβανομένων των έξι πλοίων 17.000 teu που παραγγέλθηκαν νωρίτερα αυτό το μήνα, μετά από δώδεκα μονάδες 16.000 teu που είχαν τοποθετηθεί προηγουμένως. Έχει επίσης παραγγείλει ένα πλοίο τροφοδοσίας 2.100 teu.

Τον Ιούνιο, η CMA CGM, η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, αποκάλυψε παραγγελίες για έξι container vessels διπλού καυσίμου μεθανόλης 15.000 teu, παρά τη μεγάλη έκθεσή της σε χωρητικότητα με καύσιμο LNG.

Διαβάστε ακόμη:

JP Morgan: Ξεκινά η ανάκαμψη για τις μετοχές – Κοντά στο τέλος τα «κακά» νέα για πληθωρισμό, επιτόκια και ομόλογα (πίνακας)

Πλησιάζει η ώρα για τη «μάχη της Κρήτης» και τον ΒΟΑΚ – Τα έργα που βγαίνουν στον αέρα ως το τέλος του χρόνου

Στερλίνα: Σε τροχιά για τη μεγαλύτερη μηνιαία άνοδο από τα μέσα του 2020