Στην αγορά υγρών καυσίμων υπάρχει μεγάλη φημολογία σχετικά με την αύξηση των εξαγωγών αργού τύπου WTI από τις ΗΠΑ προς την Ευρώπη. Οι αναλυτές θεωρούν ως βαρόμετρο την προσφορά γύρω στο 1.000.000 βαρέλια την ημέρα. Οτιδήποτε πάνω από 1.000.000 βαρέλια ημερησίως θεωρείται ισχυρή ροή προς την Ευρώπη και οτιδήποτε κάτω από 1.000.000 βαρέλια ημερησίως είναι ασθενέστερη ροή.

Τον Μάρτιο οι έμποροι αναμένουν ότι η ροή από τις ΗΠΑ προς την Ευρώπη θα κυμανθεί μεταξύ 1,5-1,8 εκατ. βαρέλια ημερησίως, ενώ τον Ιανουάριο τα στοιχεία έδειξαν ότι εξάγεται προς την Ευρώπη λίγο πάνω από 1 εκατ. βαρέλια ημερησίως.

«Εάν επαληθευτούν οι αριθμοί, θα πρόκειται για τις υψηλότερες εξαγωγές που έχουν γίνει ποτέ σε δεδομένο μήνα από τον Κόλπο των ΗΠΑ προς την Ευρώπη» επισημαίνεται σε ανάλυση του Xclusiv Shipbrokers:

«Οι δύο βασικοί παράγοντες που οδηγούν σε υψηλότερες ροές από τις ακτές του αμερικανικού Κόλπου προς την Ευρώπη είναι η ανοιξιάτικη συντήρηση των αμερικανικών διυλιστηρίων και η υφεσιακή πίεση στις ΗΠΑ. Παράγοντες που έχουν οδηγήσει σε χαμηλότερη εγχώρια ζήτηση για αργό πετρέλαιο. Με απλά λόγια υπάρχουν πολύ περισσότερα βαρέλια αργού πετρελαίου διαθέσιμα για εξαγωγή και ο συνδυασμός των ευνοϊκών ναύλων και των υψηλών περιθωρίων διυλιστηρίων των ελαφρών γλυκών ποιοτήτων έχει αυξήσει την όρεξη της Ευρώπης για περισσότερα βαρέλια».

Πηγαίνοντας ανατολικά προς την Ινδία, οι ρωσικές εισαγωγές πετρελαίου σκαρφάλωσαν στο ρεκόρ των 1,4 εκατομμυρίων βαρελιών ημερησίως τον Ιανουάριο, αυξημένες κατά 9,2% σε σχέση με τον Δεκέμβριο, με τη Μόσχα να παραμένει ο κορυφαίος μηνιαίος πωλητής πετρελαίου στο Νέο Δελχί, ακολουθούμενος από το Ιράκ και τη Σαουδική Αραβία.

Το ρωσικό πετρέλαιο αντιπροσωπεύει περίπου το 30% των 5 εκατομμυρίων βαρελιών αργού που εισάγονται στην Ινδία από τις κυρώσεις της 5ης Δεκεμβρίου 2022. Αφού οι αρχές της Ινδίας πίεσαν τα κρατικά διυλιστήρια να επιτύχουν τους ετήσιους στόχους παραγωγής τους, αποφεύγοντας τις διακοπές συντήρησης το πρώτο τρίμηνο, οι εισαγωγές πετρελαίου της Ινδίας αυξάνονται. “Ενώ η δαπανηρή υλικοτεχνική υποδομή αποτελούσε ανασταλτικό παράγοντα της προμήθειας ρωσικού αργού πετρελαίου για τα διυλιστήρια της Ινδίας, η ιδιαίτερα μειωμένη τιμή του ρωσικού αργού, τους οδήγησε να γίνουν οι βασικοί πελάτες πετρελαίου της Ρωσίας” τονίζει ο Xclusiv Shipbrokers.

Στην Κίνα το υπουργείο Εμπορίου συναντήθηκε με ανεξάρτητους διυλιστές πετρελαίου για να συζητήσει τις συμφωνίες τους με τη Ρωσία. Συμφωνίες για την εισαγωγή ρωσικού αργού πετρελαίου με έκπτωση που εξοικονόμησαν εκατομμύρια δολάρια στους Κινέζους αγοραστές.

Από την πλευρά των κρατικών διυλιστηρίων, η συζήτηση σχετικά με την πολιτική της Κίνας για το εμπόριο διυλισμένων προϊόντων είναι ακόμη ανοιχτή, καθώς το Πεκίνο τη χαλάρωσε πέρυσι για να ενθαρρύνει τις εξαγωγές πετρελαιοειδών. Καθώς η Κίνα είχε κλειστή οικονομία για μεγάλο χρονικό διάστημα & τα εργοστάσια υπέστησαν διάφορα λουκέτα λόγω της πολιτικής μηδενικού Covid, πολλά πετρελαιοειδή παρέμειναν σε αποθήκες και τα αποθέματα της χώρας βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα, δημιουργώντας ένα μεγάλο περιθώριο για εξαγωγές. Εξαγωγές οι οποίες ενισχύονται επίσης από την προμήθεια εκπτωτικού ρωσικού πετρελαίου στα διυλιστήρια.

Η Κίνα εισήγαγε καθημερινά 1,73 εκατ. βαρέλια ρωσικού αργού το 2022, αυξημένα κατά 8,3% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, ενώ οι εισαγωγές αναμένεται να φτάσουν σε υψηλό ρεκόρ τον Φεβρουάριο, στα 5,62 εκατ. βαρέλια, από 3,89 εκατ. βαρέλια τον Δεκέμβριο, που ήταν το προηγούμενο ιστορικό υψηλό.

Διαβάστε ακόμη:

Σημαντική αύξηση παραγγελιών νεότευκτων πλοίων με καύσιμο τη μεθανόλη

Η McKinsey σχεδιάζει τουλάχιστον 2.000 απολύσεις

Ήρθαν λιγότεροι, αλλά ξόδεψαν περισσότερα το 2022 οι ξένοι τουρίστες στην Ελλάδα