Ναυτιλία

«Game of Thrones» στην ελληνική κρουαζιέρα – Σύγκρουση αρμοδιοτήτων υπ. Τουρισμού και Ναυτιλίας

  • Μηνάς Τσαμόπουλος


Στην επιστολή της η ΕΕΚΦΝ κατακεραυνώνει την πολιτική σε θέματα κρουαζιέρα του υπουργείου Τουρισμού

Σε… «Game of Thrones» εξελίσσεται η κατάσταση στην ελληνική κρουαζιέρα. Μετά την ανακοίνωση του Χάρη Θεοχάρη υπουργού Τουρισμού και την επιστολή προς σε αυτόν από τον Μιχάλη Λάμπρο, ήρθε σήμερα το μεσημέρι η ανακοίνωση της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας. Είναι φανερό ότι με την πλευρά του υπουργού είναι η CLIA Διεθνής Ένωση Κρουαζιέρας που θέλει να κυριαρχήσει στην Ελλάδα η οποία είναι προορισμός κομβικής σημασίας στην παγκόσμια βιομηχανία του θαλάσσιου τουρισμού με στόχο να παραμεριστεί η “παλιά γενιά” .

Στην επιστολή της η ΕΕΚΦΝ κατακεραυνώνει την πολιτική σε θέματα κρουαζιέρα του υπουργείου Τουρισμού και αναρωτιέται εάν στόχος είναι “να παραγνωρίσει το αρμόδιο Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, που έχει Νομοθετημένη δομή με την Γενική Γραμματεία και πολλές Διευθύνσεις που χειρίζονται με απόλυτη επιτυχία επί δεκαετίες όλα τα θέματα, μεταξύ των οποίων και της κρουαζιέρας σε όλους τους τομείς;”

Επίσης υπενθυμίζει ότι υφίσταται Εθνικός Φορέας στον πολυδιάστατο κλάδο αυτόν του θαλάσσιου τουρισμού, που είναι η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας;

Η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), με αφορμή σημερινό δελτίο τύπου του Υπουργείου Τουρισμού, με την κρουαζιέρα, επισημαίνει:

“Η ηγεσία του Υπουργείου Τουρισμού, με την προσπάθεια της να συγκροτήσει και δεύτερο Όργανο στο Υπουργείο για τα θέματα κρουαζιέρας, το Συμβούλιο Ανάπτυξης Κρουαζιέρας, επιχειρεί τώρα να εντυπωσιάσει με πρωτοβουλίες του και ενέργειες, σε ότ,ι αφορά στην ανάπτυξη του κλάδου αυτού του Θαλάσσιου Τουρισμού στην Χώρα.

Υπενθυμίζουμε και τις άλλες πρωτοβουλίες του Υπουργείου Τουρισμού, που έκανε για την επανέναρξη, χωρίς κανένα νόημα και προοπτική της κρουαζιέρας από το Ηράκλειο της Κρήτης, αλλά και ελάχιστες προσεγγίσεις από mega cruisers με πολύ μικρό αριθμό επιβατών που το όλο επιχείρημα απέτυχε και σε λίγες εβδομάδες σταμάτησαν τα πλοία.

Οι πανηγυρισμοί του για επιτυχία βρίσκονται εκτός πραγματικότητας. Αναφέρουμε ότι η κίνηση σε προσεγγίσεις πλοίων το 2020 ήσαν 204 και σε επιβάτες 66.874 έναντι των 3.899 και 5.537.500 αντίστοιχα το 2019.  Διερωτώμεθα τι επιδιώκει με όλα αυτά;

•Να παραγνωρίσει το αρμόδιο Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, που έχει Νομοθετημένη δομή με την Γενική Γραμματεία και πολλές Διευθύνσεις που χειρίζονται με απόλυτη επιτυχία επί δεκαετίες όλα τα θέματα, μεταξύ των οποίων και της κρουαζιέρας σε όλους τους τομείς;

•Τον αρμόδιο Εθνικό Φορέα, στον πολυδιάστατο κλάδο αυτόν του θαλάσσιου τουρισμού, που είναι η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας;

• Άλλα συναρμόδια Υπουργεία, που συμμετέχουν με εκπροσώπους των στην Εθνική Συντονιστική Επιτροπή Κρουαζιέρας, η οποία λειτουργεί με τα Όργανά της στο Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής;

• Παραγνωρίζεται από τους επικεφαλής του Υπουργείου Τουρισμού η γνώση του Εθνικού Φορέα Κρουαζιέρας με τους έμπειρους χειριστές για όλα τα θέματα σφαιρικά, που προέρχονται από τον χώρο της κρουαζιέρας όπως τις διαχειρίστριες εταιρείες, τους διεθνώς αναγνωρισμένους νηογνώμονες, των υπηρεσιών που παρέχουν έργο στην μεταφορά εκατομμυρίων επιβατών από και προς τα αγκυροβόλια των πλοίων, τον παράγοντα που προσφέρει υπηρεσίες ρυμουλκήσεων στους λιμένες, τους αρμόδιους φορείς σε θέματα προστασίας περιβάλλοντος;

• Τονίζεται και πάλι ότι, πρέπει να γίνει κατανοητό πως, εμπλοκή του Υπουργείου Τουρισμού, ιδιαίτερα σε θέματα που παραδοσιακά ανήκουν σε άλλους πλέον αρμόδιους Φορείς, με βαθιά γνώση στο management και το operation, δεν συνδράμουν με κανέναν τρόπο στις προσπάθειες που γίνονται μεθοδευμένα σήμερα και αν δεν υπάρξει σεβασμός, αυτές οι ενέργειες μόνο σύγχυση και προβλήματα θα δημιουργήσουν.

• Το Υπουργείο Τουρισμού, στην αρμοδιότητα γενικότερα για τον τουρισμό, θα μπορούσε να δώσει έμφαση στις προσπάθειές του με την προβολή και διαφήμιση της Χώρας, κυρίως στο εξωτερικό όπου, με τον τρόπο αυτό θα βοηθούσε και τον κλάδο του θαλάσσιου τουρισμού – την κρουαζιέρα.

• Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι, όλα τα παραπάνω ανήκουν στους πλέον αρμόδιους Φορείς που προαναφέρονται, οι οποίοι με την πολύχρονη εμπειρία τους είναι οι πλέον κατάλληλοι να διαχειριστούν τα θέματα του κλάδου αυτού.

• Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στη σημερινή κατάσταση που ζούμε ένεκα της πανδημίας όπου, η δραστηριότητα του Φορέα μας, σε συνεργασία με το Υπουργείο Ναυτιλίας Νησιωτικής Πολιτικής και τους άλλους αρμόδιους σε θέματα υγείας Φορείς είναι συνεχής με σκοπό την αντιμετώπιση των θεμάτων που αφορούν: o Την εφαρμογή των ειδικών μέτρων ασφαλείας κατά του COVID – 19 (Πρωτοκόλλων) στα πλοία και τους λιμένες.

-Τις προσεγγίσεις των κρουαζιεροπλοίων.

– Τον ελλιμενισμό.

– Τις προμήθειες με αναγκαία υλικά.

– Την ευχέρεια επισκευών σε επισκευαστική βάση.

– Την ευχέρεια δοκιμαστικών πλόων (trials). Απορούμε για μία φορά ακόμη για τον κ. Υπουργό Τουρισμού που αγνοεί τον επίσημο Εθνικό Φορέα του κλάδου – Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων & Φορέων Ναυτιλίας, καθώς και το Υπουργείο Ναυτιλίας με την Εθνική Συντονιστική Επιτροπή Κρουαζιέρας δημιουργώντας αντιπαραθέσεις τη στιγμή που χρειάζεται σύμπνοια, συνεργασία, για να περάσουμε ασφαλείς τον σκόπελο της πανδημίας και να βοηθήσουμε τον θαλάσσιο τουρισμό με τα μέγιστα που προσφέρει στην τοπική κοινωνία, αλλά και την Εθνική μας Οικονομία γενικότερα.”

Διαβάστε ακόμα

Επανέρχεται ο σχεδιασμός για το ηλεκτρονικό περιουσιολόγιο της Εφορίας

Τουρκική λίρα: Τρενάκι του τρόμου για τους επενδυτές – Έχασε όλα τα κέρδη του 2021

Το… ξημέρωμα του αρχηγού των Καραμανλικών, η επιστροφή του Θωμά και οι περιπέτειες του Μπουτάρη