Το ηλικιακό προφίλ των παγκόσμιων στόλων έχει αλλάξει σημαντικά, αναδεικνύοντας αντίθετες τάσεις μεταξύ δεξαμενόπλοιων και χύδην φορτηγών πλοίων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers ο στόλος των δεξαμενόπλοιων σημείωσε μέτρια αύξηση μόλις 1,7%, προσθέτοντας μόνο 141 νέα πλοία λόγω του ιστορικά χαμηλού βιβλίου παραγγελιών και των υποτονικών ναύλων πριν από τον Φεβρουάριο του 2022. Αυτό μεταφράζεται σε έναν γερασμένο στόλο, με τα πλοία ηλικίας 0-5 ετών να μειώνονται κατά 10%, τα πλοία ηλικίας 6-15 ετών να μειώνονται κατά 7% και τα πλοία ηλικίας άνω των 15 ετών να αυξάνονται κατά 20%.

Αντιθέτως, ο στόλος ξηρού χύδην φορτίου γνώρισε σημαντική ανάπτυξη λόγω του σταθερά αυξανόμενου βιβλίου παραγγελιών, με 488 νέα πλοία να εντάσσονται στο στόλο (αύξηση 3,4% σε ετήσια βάση).

Στις προσθήκες κυριάρχησαν τα νεότερα bulkers, με την ηλικιακή ομάδα 0-5 ετών να διευρύνεται κατά σχεδόν 11%, ενώ η ομάδα 6-15 ετών παρουσίασε μικρή μείωση. Ενώ τα πλοία ηλικίας άνω των 16 ετών αυξήθηκαν κατά 12%, το συνολικό τους μερίδιο παρέμεινε μικρότερο σε σύγκριση με τον στόλο των δεξαμενόπλοιων. Αυτή η απόκλιση αναδεικνύει τη διαφορετική δυναμική που διαδραματίζεται σε κάθε τομέα, με τα δεξαμενόπλοια να αντιμετωπίζουν περιορισμένη επέκταση και γερασμένα πλοία, ενώ το ξηρό χύδην φορτίο απολαμβάνει ισχυρή ανάπτυξη και νεότερο προφίλ στόλου.

Διαβάστε ακόμη

«Εξαφανίζονται» τα διαθέσιμα ακίνητα στις μεγάλες πόλεις της χώρας – Μείωση ακόμη και κατά 40% σε έναν χρόνο

Τεχνητή νοημοσύνη: Η Microsoft αρχίζει εκπαίδευση σε 2 εκατ. ανθρώπους στην Ινδία (tweet)

Βραζιλία: Φέτος η σάμπα θα είναι «πράσινη»

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ