Οι ασθενέστερες τιμές των ναύλων για τα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίων αναμένεται να συνεχιστούν και το 2023, σύμφωνα με την Maritime Strategies International.

«Αναμένουμε ότι το 2023 θα είναι το χαμηλότερο σημείο του κύκλου για τα ναύλα – αλλά σε επίπεδα που εξακολουθούν να είναι κερδοφόρα για τη ναυτιλιακή βιομηχανία», δηλώνει  ο σύμβουλος της εταιρείας συμβούλων με έδρα το Λονδίνο ανώτερος αναλυτής Will Fray.

«Προβλέπουμε μια μικρή βελτίωση το 2024, ακολουθούμενη από μια πιο ουσιαστική αύξηση των ναύλων από το 2025 και μετά».

Παρόλο που υπήρχαν θετικά μηνύματα, όπως η χαμηλή βιβλίο παραγγελιών και η κινεζική τόνωση, το γεγονός ότι οι βελτιώσεις αυτές είχαν εξαλειφθεί σημαίνει ότι «ακόμη και να δούμε ισχυρότερα σήματα ζήτησης αργότερα μέσα στο έτος, εμείς δεν θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε την αγορά εμπορευματικών μεταφορών να εκτοξεύεται σε πολύ ισχυρά επίπεδα».

Η μακροπρόθεσμη πρόβλεψη είναι μικτή για τα διάφορα τμήματα του κλάδου των φορτηγών, με μια κορύφωση των εισαγωγών χύδην ξηρού φορτίου στην Κίνα.

Ο σημερινός στόχος της κυβέρνησης του Πεκίνου για την επίτευξη του 65% αστικοποίησης έως το 2025 θα ξεπεραστεί κατά πάσα πιθανότητα. Η Κίνα σχεδίαζε επίσης να χρησιμοποιήσει 320 εκατ. τόνους σκραπ χάλυβα μέχρι το 2025, πράγμα που σημαίνει ότι οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος θα μπορούσαν να μειωθούν κατά 30%-40% την επόμενη δεκαετία.

Αυτό, σε συνδυασμό με την πτώση του άνθρακα, θα πλήξει περισσότερο τα capesizes.

Ωστόσο, τα μικρότερου μεγέθους πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου μπορεί να υποστηριχθούν απομακρυνόμενα από τον άνθρακα και πηγαίνοντας  σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, καθώς τα πλοία αυτά μεταφέρουν υλικά όπως ο χαλκός που χρησιμοποιείται στα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η Κίνα θα εξάγει επίσης πιθανότατα περισσότερα προϊόντα χάλυβα, παρέχοντας απασχόληση για αυτά τα φορτηγά πλοία.

Το εμπόριο βωξίτη είναι επίσης σημαντικό σε αυτό το πλαίσιο, με ταξίδια μεγάλων αποστάσεων και όχι μικρών αποστάσεων, όπως είναι η περίπτωση για τα μεταλλεύματα.

Καθώς τελείωσε το πρώτο τρίμηνο του 2023, οι αναλυτές της αγοράς ξηρού χύδην φορτίου εναπόθεσαν τις ελπίδες τους στην ανάκαμψη των ναύλων, με τη σταδιακή οικονομική ανάκαμψη της Κίνας και τις ενδείξεις ανάκαμψης του τομέα ακινήτων-real estate.

«Η άρση των πολιτικών μηδενικού ελλείμματος και η επακόλουθη επαναλειτουργία της κινεζικής οικονομίας, διέψευσε τις προσδοκίες των αναλυτών και απέτυχε να δώσει ώθηση στην αγορά ναύλων, παρά την αύξηση της ζήτησης για σιδηρομετάλλευμα και άνθρακα κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023», επισημαίνεται στην ανάλυση του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers.

Διαβάστε ακόμη: 

Άλκης Δαυίδ: Η τρίτη καταδίκη για σεξουαλική παρενόχληση, οι αποζημιώσεις των 58 εκατ. δολ. και η βίλα στις Σπέτσες (pics + vid)

Χρηματιστήριο Αθηνών: Το ράλι του Απριλίου και τα σενάρια για την επενδυτική βαθμίδα – Οι μετοχές που πρωταγωνιστούν

Γιατί τα γλυκά του Dimitris Economides αλλάζουν τα δεδομένα της ζαχαροπλαστικής