Η Κίνα σέρνει τον χορό του παγκοσμίου εμπορίου το 2021. Σύμφωνα με την κινεζική Στατιστική Υπηρεσία το ΑΕΠ αυξήθηκε κατά 18,3% το α’ τρίμηνο του 2021 σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα το 2020.

Η Κίνα αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της παγκόσμιας οικονομίας. Η ζήτηση εμπορευμάτων αυξάνεται συνεχώς και μαζί τους και το μεταφορικό έργο των πλοίων αφού η Κίνα εισάγει πρώτες ύλες και εξάγει προϊόντα. Για το σιδηρομετάλευμμα  η μηνιαία αύξηση εισαγωγών στην Κίνα είναι  12,8%. Η εισαγωγή κάρβουνου αυξήθηκε κατά 28,6%. Η επιστροφή στην όποια κανονικότητα του παγκόσμιου πληθυσμού έχει οδηγήσει στην ενίσχυση της  καταναλωτικής συμπεριφορές. Τα καλά αποτελέσματα  απολαμβάνει η ναυλαγορά ξηρού φορτίου ενώ τα δεξαμενόπλοια συνεχίζουν να κοιτάνε τον πάτο του βαρελιού.

Ναυλαγορά φορτηγών

Στα φορτηγά πλοία η χρονιά που έχει ανατείλει είναι καλύτερη.

Η ναυλαγορά ξηρού φορτίου ανέβηκε κατά 14,4% την εβδομάδα 12-18 Απριλίου 2021  και από τις 2.085 μονάδες έκλεισε στις 2.385. Ο μέσος όρος είναι 1.799 μονάδες με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα το 2020 ήταν χαμηλότερη, στις 1.066.

Τα πλοία Capesize που είναι τα μεγάλης χωρητικότητας φορτηγά βρίσκονται ζουν  τον «μήνα του μέλιτος». Ο δείκτης αυξήθηκε  κατά 19,3% από τις 2.883 μονάδες στις 3.439. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τα 19.850 δολάρια την ημέρα έως τις 44.000 δολάρια.

Στα Panamax υπήρξε αύξηση  της ναυλαγοράς κατά 17,2%  από τις 2.003 μονάδες στις 2.347. Οι  τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τα  11.749 δολάρια την ημέρα έως τις 26.841 δολάρια.

Στα Supramax η άνοδος  της ναυλαγοράς έφθασε σε ποσοστό 3,9% από τις 1.780 μονάδες στις 1.849. Οι  τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τα 17.204 δολάρια την ημέρα έως τα 27.733 δολάρια.

Στα Handysize σημειώθηκε νέα  μείωση του δείκτη κατά 4,1% από τις 1.049 μονάδες στις 1.006. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τα 12.643 δολάρια την ημέρα έως τις 22.531 δολάρια.

Ναυλαγορά Δεξαμενόπλοιων

Την εβδομάδα 12-18 Απριλίου στη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων συνεχίστηκε η καθοδική πορεία δημιουργώντας αρνητική  ψυχολογία με την ασφυκτική πίεση μηνών να προκαλεί μεγάλες ζημιές στις ναυτιλιακές.

Σύμφωνα με την Allied Shipping Research ο BDTI – δείκτης για τα πλοία μεταφοράς ακατέργαστου πετρελαίου και fuel oil  μειώθηκε κατά 6,3% από τις 646 μονάδες στις 605. Ο μέσος όρος είναι οι 612 μονάδες με την αντίστοιχη  χρονική περίοδο το 2020 να ήταν στις 722 μονάδες.

Καθοδική πορεία έχει και ο BCTI-δείκτης  για τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν βενζίνη, κηροζίνη, αμόλυβδη βενζίνη και ντίζελ «άσπρο» κατά 4,9% από τις 567 μονάδες στις 539. Ο μέσος όρος είναι οι 530 ενώ την αντίστοιχη χρονική περίοδο το 2020 η ναυλαγορά  ήταν στις 586 μονάδες.

Η πίεση όμως συνεχίζεται στα  VLCC δεξαμενόπλοια αλλά είναι πιο μειωμένη. Η χασούρα έχει φθάσει από τα 7.272 δολάρια την ημέρα κατά μέσο όρο  στα 6.096  μείωση  16,2% που σημαίνει ότι οι εφοπλιστές συνεχίζουν να “μπαίνουν μέσα” στα ταξίδια που κάνουν τα πλοία  τους.

Για τα Suezmax οι ναύλοι μειώθηκαν κατά 55,3% στα 2.435. δολάρια την ημέρα από 5.444.

Για τα Aframax οι ναύλοι μειώθηκαν κατά 105,1% από τα 4.849 δολάρια την ημέρα στα μείον 248 δολάρια  που είναι ο μέσος όρος της χασούρας των πλοιοκτητών την ημέρα.

Διαβάστε ακόμη:

Συντάξεις Μαΐου: Αναλυτικά όλες οι ημερομηνίες πληρωμών

Διήμερο «φωτιά» για πλειστηριασμούς, ληξιπρόθεσμα και ΕΝΦΙΑ

Τσίπρας: Να ερευνηθούν σε βάθος οι καταγγελίες για κακοποίηση αθλητών στην ενόργανη γυμναστική