Καθώς βρίσκεται σε εξέλιξη στο Λονδίνο η συνεδρίαση της Υποεπιτροπής Σχεδιασμού και Κατασκευής Πλοίων (SDC 10) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, η Clean Arctic Alliance καλεί τον ναυτιλιακό τομέα να μειώσει τις επιπτώσεις του υποθαλάσσιου θορύβου της ναυτιλίας στην άγρια ζωή της Αρκτικής.

Σύμφωνα με τη Δρ Sian Prior, επικεφαλής σύμβουλο της Clean Arctic Alliance, «τα επίπεδα υποθαλάσσιου θορύβου από τη ναυτιλία αυξάνονται στα ύδατα της Αρκτικής, απειλώντας τόσο τις κοινότητες των αυτοχθόνων όσο και την άγρια ζωή που εξαρτάται από τους θαλάσσιους πόρους για την τροφή τους – ωστόσο δεν υπάρχει καμία ρύθμιση αυτής της ηχορύπανσης. Μέχρι τώρα, ο ΙΜΟ έχει αφιερώσει πολύ χρόνο εστιάζοντας σε εθελοντικές κατευθυντήριες γραμμές αντί να προχωρήσει σε υποχρεωτικά μέτρα μείωσης του θορύβου» και προσέθεσε:

«Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης αυτής της εβδομάδας, ο ΙΜΟ έχει την ευκαιρία να θέσει σε εφαρμογή ένα σχέδιο δράσης που περιλαμβάνει τη διαμόρφωση βέλτιστων πρακτικών για τον σχεδιασμό της διαχείρισης του υποβρύχιου θορύβου, τη δημιουργία εμπειριών για τη μείωση του υποβρύχιου θορύβου και τη δημιουργία των βάσεων για νέα πολιτική, όλα σημαντικά βήματα για την προώθηση υποχρεωτικών μέτρων που θα εξασφαλίζουν τη μείωση της ηχορύπανσης από τα πλοία σε όλους τους ωκεανούς μας».

Κατά τη διάρκεια της SDC10, η Clean Arctic Alliance καλεί συγκεκριμένα τα κράτη μέλη του ΙΜΟ να:

Αναπτύξουν μιας συνιστώμενης δομής και ενός σχεδίου για τη φάση οικοδόμησης εμπειρίας του ΙΜΟ (EBP). Αυτό θα μπορούσε να επιτευχθεί με την προσθήκη αυτού του καθήκοντος στους όρους εντολής της προτεινόμενης ομάδας εργασίας για την αναθεώρηση των κατευθυντήριων γραμμών.

Να συμπεριληφθεί ένα νέο καθήκον στο προτεινόμενο σχέδιο δράσης στο οποίο θα περιγράφονται λεπτομερώς τα μέτρα ενεργειακής απόδοσης που παρέχουν οφέλη από τη μείωση του υποθαλάσσιου θορύβου και εκείνα που δεν προσφέρουν οφέλη ή έχουν αρνητικές επιπτώσεις στον υποβρύχιο θόρυβο, προκειμένου να εξεταστούν από την MEPC κατά την αναθεώρηση του δείκτη έντασης άνθρακα (CII).

Κατάλληλη διαδικασία για την έγκαιρη εφαρμογή του σχεδίου δράσης και επιδιώξτε την έγκριση της σύστασης από την MEPC 81 (18-22 Μαρτίου 2024) ως επείγον θέμα.

Ανάπτυξη ενός εγγράφου “πώς να” για τα πλοία για την εφαρμογή των κατευθυντήριων γραμμών Inuit Nunaat. Καθώς η Αρκτική αποτελεί ειδική περίπτωση, πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στους τρόπους με τους οποίους τα πλοία μπορούν να μειώσουν το θόρυβο, να λάβουν υπόψη τη γνώση των αυτοχθόνων και τις προοπτικές των κοινοτήτων και να προστατεύσουν τα εύθραυστα οικοσυστήματα.

Διαβάστε ακόμη

ΔΝΤ για Ελλάδα: Ανάπτυξη 2,1% και πληθωρισμός 2,8% το 2024 – Ανθεκτικό το τραπεζικό σύστημα

Μπενίτο: Το μεγάλο ταξίδι της καμηλοπάρδαλης που γύρισε από το κρύο (vid)

Γιατί αγόρασε το 5% του Χρηματιστηρίου του Τελ Αβίβ το ζεύγος Άκμαν – Όξμαν

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ