Η ναυλαγορά δεξαμενόπλοιων έχει αρχίσει να αισθάνεται τις επιπτώσεις της απαγόρευσης της ΕΕ στο ρωσικό αργό πετρέλαιο, καθώς έχουν περάσει δύο μήνες από τις 5 Δεκεμβρίου 2022 και τώρα οι αναλυτές αναρωτιούνται πώς θα επηρεάσει την αγορά η απαγόρευση των πετρελαιοειδών.

Σύμφωνα με την απαγόρευση της ΕΕ για τα ρωσικά πετρελαιοειδή που άρχισε την Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2022, τα πλοία που ανήκουν στην ΕΕ δεν μπορούν πλέον να μεταφέρουν ρωσικά πετρελαιοειδή, εκτός εάν τα προϊόντα έχουν πωληθεί σε τιμή ή κάτω από το ανώτατο όριο τιμών που έχει συμφωνήσει η G7/ΕΕ.

«Πρόκειται για μια σκληρή απόφαση για την Ευρώπη, καθώς η Ρωσία είναι ο μεγαλύτερος προμηθευτής πετρελαιοειδών της» επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers:

«Για να δείτε πόσο σημαντικά είναι τα ρωσικά πετρελαιοειδή για την Ευρώπη, όσον αφορά τις εισαγωγές ντίζελ, το 60% των ευρωπαϊκών εισαγωγών ντίζελ έχει προέλθει από τη Ρωσία, μια εξάρτηση που αυξάνεται στο 70% για τη βορειοδυτική Ευρώπη, ενώ στη Μεσόγειο το 25% των εισαγωγών ντίζελ προέρχεται από τη Ρωσία. Εάν το ανώτατο όριο λειτουργήσει όπως το ανώτατο όριο για το αργό πετρέλαιο, οι παγκόσμιες ροές πετρελαιοειδών θα αναδιαταχθούν και η Ευρώπη θα προσπαθήσει να βρει εναλλακτικούς προμηθευτές, ενώ η Ρωσία θα πρέπει να βρει νέους πελάτες για την παραγωγή των διυλιστηρίων της» και συνεχίζουν:

«Έτσι, όπως ακριβώς και στο ανώτατο όριο του αργού πετρελαίου, οι αγορές θα πρέπει να προσαρμοστούν. Πιθανότατα η Ευρώπη θα στραφεί προς τις ΗΠΑ, τη Μέση Ανατολή και την Ινδία για πετρελαιοειδή, προσθέτοντας τονοχιλιόμετρα στην υγρή αγορά και μειώνοντας με αυτόν τον τρόπο την προσφορά πλοίων μεταφοράς προϊόντων και ενισχύοντας τις τιμές των ναύλων.

Για τη Ρωσία αυτό θα είναι ένα δύσκολο σταυρόλεξο που πρέπει να λύσει. Ήδη πουλάει αργό πετρέλαιο με μεγάλες εκπτώσεις στην Κίνα και την Ινδία και η προσπάθεια εξεύρεσης εναλλακτικών πελατών για την παραγωγή των διυλιστηρίων της θα οδηγήσει σε πρόσθετες εκπτώσεις τιμών, καθώς οι εξαγωγές προς την Ευρώπη ξεπερνούσαν το 85% του συνόλου, ενώ τα διυλιστήρια της Ινδίας και της Άπω Ανατολής λειτουργούν με πλήρη δυναμικότητα (καθώς μπορούν να προμηθευτούν ρωσικό αργό σε χαμηλές τιμές) καλύπτοντας το μεγαλύτερο μέρος της ζήτησης της χώρας τους».

Διαβάστε ακόμη

Γιατί το mega deal του Skyline αλλάζει το εγχώριο real estate (pics)

Το δράμα και τα ελληνοτουρκικά, το βαρύ πρόστιμο στο σούπερ μάρκετ, ο Μεγάλου αντεπιτίθεται στη MIG και το Athens Heart κλείνει

Ματίνα Κοίλιαρη: Έργα €33 εκατ. για τη SABO με την είσοδο του 2023 (pics)