Έχει περάσει σχεδόν ένας μήνας από τότε που η Κίνα έχει χαλαρώσει τους περιορισμούς και τα lockdown για την COVID 19, διατηρώντας ωστόσο τη μηδενική πολιτική κρουσμάτων. Τα πρώτα θετικά σημάδια για την οικονομία είναι ήδη εμφανή.

«Ο Caixin China General Manufacturing PMI ανέβηκε στο 51,7 τον Ιούνιο του 2022 από 48,1 τον Μάιο, υψηλότερο από τις προβλέψεις της αγοράς για 50,1. Είναι η πρώτη επέκταση της εργοστασιακής δραστηριότητας από τον Φεβρουάριο και με τον πιο απότομο ρυθμό από τον Μάιο του 2021, εν μέσω χαλάρωσης του περιορισμού και των μέτρων ελέγχου της COVID-19» επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers:

«Η επανεκκίνηση της κινεζικής οικονομίας έχει επίσης πυροδοτήσει τη ζήτηση των διυλιστηρίων της για αργό πετρέλαιο. Το Υπουργείο Εμπορίου της Κίνας κυκλοφόρησε 385,26 εκατομμύρια βαρέλια εισαγωγών αργού σε 35 ανεξάρτητα και μη μεγάλα κρατικά διυλιστήρια μέσα στο 2022, σχεδόν 50% υψηλότερα από τα 258,15 εκατομμύρια βαρέλια που κατανεμήθηκαν την ίδια χρονική περίοδο για το 2021». Στη συνέχεια κάνουν αναφορά και σε άλλες χώρες που επηρεάζουν την εικόνα:

«Η Κίνα δεν είναι η μόνη χώρα που έχει αυξήσει τις εισαγωγές αργού πετρελαίου. Η Ινδία, επίσης πιθανώς επωφελούμενη από τη μεγάλη έκπτωση που προσφέρει το ρωσικό αργό, αύξησε τις θαλάσσιες εισαγωγές κατά περίπου 18% σε ετήσια βάση. Όμως δεν είναι μόνο οι εισαγωγές αργού πετρελαίου που έχουν αυξηθεί. Οι εισαγωγές βενζίνης πρόκειται να αυξηθούν σε περίπου 37.000 βαρέλια την ημέρα έως τα μέσα του Ιουλίου, υψηλό 8 μηνών, σύμφωνα με τις προβλέψεις της αγοράς, και αναμένεται να εκτιναχθούν στο υψηλότερο από τον Φεβρουάριο του 2020, περίπου στα 69.000 βαρέλια την ημέρα την περίοδο».

Μεταξύ της αυξανόμενης ζήτησης αργού πετρελαίου και προϊόντων και των υψηλών τιμών τους που δημιουργούν πληθωριστικές πιέσεις στην πλειονότητα των παγκόσμιων οικονομιών, ο ΟΠΕΚ και οι σύμμαχοί του αποφάσισαν στις 30 Ιουνίου να παραμείνουν συγκεντρωμένοι στα σχέδιά τους για ονομαστική αύξηση της παραγωγής κατά 648.000 βαρέλια την ημέρα τον Αύγουστο.

«Είναι περισσότερο από προφανές ότι ο ΟΠΕΚ θα τηρήσει την υπάρχουσα συμφωνία για τις αυξήσεις της παραγωγής πετρελαίου μέχρι τον Δεκέμβριο, όταν η συμφωνία έχει προγραμματιστεί να λήξει. Ως εκ τούτου, οι τιμές του πετρελαίου εξακολουθούν να διατηρούνται πολύ πάνω από τα 100 USD ανά βαρέλι, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του αργού WTI γύρω στα 108 USD και τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του αργού Brent σχεδόν στα 112,5 USD» επισημαίνουν οι ίδιοι αναλυτές και καταλήγουν στη διαπίστωση ότι η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων επωφελείται από την όλη κατάσταση.

«Οι νέες θαλάσσιες εμπορικές διαδρομές που δημιουργήθηκαν μετά τις κυρώσεις προς τη Ρωσία έχουν προσθέσει τονομίλια και η αυξανόμενη ζήτηση πετρελαίου και προϊόντων ευνοεί το θαλάσσιο εμπόριο. Καθώς οι εισαγωγές αργού πετρελαίου της Κίνας από τη Ρωσία αυξάνονται και το αργό της Βραζιλίας ρέει στην Ευρώπη σε υψηλούς αριθμούς (πάνω από 500.000 βαρέλια την ημέρα, σχεδόν 2,8 φορές υψηλότερα από τον μέσο όρο του 2021), τα δεξαμενόπλοια τύπου Suezmax και Aframax βλέπουν τα κέρδη τους να κινούνται ανοδικά μέρα με τη μέρα» και προσθέτουν:

«Εν τω μεταξύ, πηγές των αγορών προβλέπουν ότι οι εξαγωγές αργού των ΗΠΑ από τον Κόλπο του Μεξικού φθάνουν σε νέα υψηλά ρεκόρ με εξαγωγές άνω των 3,3 εκατομμυρίων βαρελιών την ημέρα, υψηλότερες από το ορόσημο των 3,2 εκατομμυρίων βαρελιών το δεύτερο τρίμηνο του 2020».

Οι αυξανόμενες εξαγωγές από τον Κόλπο του Μεξικού και τα υψηλά επίπεδα φορτίου που σημειώθηκαν στον Κόλπο της Μέσης Ανατολής από την επαναλειτουργία της Κίνας πιθανότατα θα ωθήσουν τους ναύλους των υπερ δεξαμενόπλοιων VLCC σε πιο υγιή κατεύθυνση, σε μια προσπάθεια να αποκτήσουν τα ναύλα θετικό πρόσημο για πρώτη φορά, αφού έπεσαν κάτω από το 0 USD στα μέσα Ιανουαρίου 2021 και οι πλοιοκτήτριες εταιρείες «έμπαιναν μέσα» από τότε σε κάθε ταξίδι.

Τον Ιούνιο του 2022, τα ναύλα για VLCC πραγματοποίησαν σημαντική ανοδική πορεία της τάξης του 30%, από -32.969 USD σε -22.707 USD.

Οι δείκτες της ναυλαγοράς δεξαμενόπλοιων σημείωσαν άνοδο περίπου 12% τον περασμένο μήνα και τα θεμελιώδη μεγέθη δημιουργούν μια αισιόδοξη αίσθηση, παρά την πτώση BCTI κατά 8% σε ετήσια βάση. Ο BDTI ωστόσο παραμένει σχεδόν στα ίδια επίπεδα των προηγούμενων εβδομάδων και έκλεισε την εβδομάδα στις 1.224 μονάδες.

Tον περασμένο μήνα, ο BDI έχασε περίπου 16%. Αυτή η πτώση οφείλεται κυρίως στη μείωση κατά 19% & 20% των BCI & BHSI αντίστοιχα.  Tον περασμένο μήνα, ο BDI έχασε περίπου 16%. Αυτή η πτώση οφείλεται κυρίως στη μείωση κατά 19% του BCI.

Παρόλο που ο τομέας των Supramax έχει χάσει περίπου 15% εκατ. ευρώ, πληρώνει περισσότερα σε σύγκριση με τους άλλους τύπους φορτηγών πλοίων. Πιο συγκεκριμένα, την 1η Ιουλίου ο μέσος όρος για το BSI ήταν 25.192 δολάρια, ήτοι 5.447 δολάρια/ημέρα περισσότερα σε σύγκριση με τον μέσο όρο δρομολογίων BCI.

Διαβάστε ακόμη
Ο χρησμός για τις εκλογές, το deal της Intrakat που έκλεισε, οι κόντρες στην ενέργεια, οι καυγάδες της Αttica, ο πάροχος και η Lamda 

Το καλοκαίρι της μεγάλης ταλαιπωρίας στα αεροδρόμια (pics + vids)

«Κυκλώνας» Πούτιν δοκιμάζει την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας

Ίβο Ναιντένοφ: Η μεγάλη πρόκληση μετά την ενσωμάτωση της Chipita στην Mondelez International