Κρίσιμη εβδομάδα στην υπόθεση της κράτησης του aframax δεξαμενόπλοιου “Lana”, πρώην “Pegas”, ναυπηγήσεως 2003, στην Κάρυστο και την κατάσχεση του φορτίου που είναι ιρανικό πετρέλαιο θεωρείται η τρέχουσα. Η τύχη του φορτίου είναι άμεσα συνδεδεμένη με τα δύο υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοια τα οποία βρίσκονται στο Ιράν υπό ομηρία που αγγίζει τα όρια της πειρατείας όπως επισημαίνουν κυβερνητικά στελέχη αλλά και το Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.

Τα δύο ελληνικά πλοία, τα οποία δέχθηκαν την καταδρομική επίθεση των Φρουρών της Επανάστασης σε διεθνή ύδατα, το “Delta Poseidon” της Delta Tankers του Διαμαντή Διαμαντίδη και το “Prudent Warrior” της Polembros του Σπύρου Πολέμη παραμένουν στο αγκυροβόλιο του ιρανικού λιμανιού Bandar Abbas με συνολικό πλήρωμα 49 ναυτικών εκ των οποίων 10 Έλληνες, ένας Κύπριος και 38 Φιλιππινέζοι.

Περίπου 68.000 τόνοι πετρελαίου από τους συνολικά 104.000 έχουν μεταφερθεί από το “Lana” στο ελληνικών συμφερόντων δεξαμενόπλοιο Ice Energy και επρόκειτο να το ξεφορτώσουν στο Newport του Τέξας.

Όμως την περασμένη εβδομάδα, βούλευμα του συμβουλίου εφετών Χαλκίδας αίρεται η κατάσχεση του φορτίου πετρελαίου από το ρωσικό δεξαμενόπλοιο Lana με σημαία Ιράν. Tο Συμβούλιο Εφετών Χαλκίδας έκανε δεκτές τις αντιρρήσεις του πληρεξούσιου δικηγόρου της εταιρείας «saman costar samirom servises construction executive company» και διέταξε την απόδοση του φορτίου πετρελαίου από το μισθωμένο από τις ΗΠΑ δεξαμενόπλοιο «Ice Energy» που βρίσκεται στα ανοιχτά του Πειραιά στο «Lana». Tώρα αναμένονται οι επόμενες κινήσεις.

Αν και αυτό δημιούργησε ελπίδες ότι τα δύο ελληνικά τάνκερ μπορεί σύντομα να ελευθερωθεί, δεν έχει διώξει το άγχος για την ευημερία του πληρώματος και για να φέρουμε το δράμα σε μια τακτική κατάληξη.

Σύμφωνα με τη Lloyd’s List δορυφορικές εικόνες δείχνουν ένα υπό ιρανική σημαία δεξαμενόπλοιο, το suezmax, Rima (IMO: 9150377),ναυπηγήσεως 1998, να έχει αγκυροβολήσει, εδώ και πέντε ημέρες, δίπλα στο του Prudent Warrior. Υπάρχει προβληματισμός μήπως η ιρανική κυβέρνηση αποφασίσει να μεταφέρει το φορτίο πετρελαίου από το ελληνικό δεξαμενόπλοιο στο ιρανικό. Το συγκεκριμένο ιρανικό δεξαμενόπλοιο είχε συμμετάσχει και στο παρελθόν και πιο συγκεκριμένα τον περασμένο Νοέμβριο, σε παρόμοια επιχείρηση μεταφοράς φορτίου.

«Σε αυτό το στάδιο, φαίνεται ότι όλα έχουν να κάνουν με τη διατήρηση της πίεσης όσο το δυνατόν περισσότερο της ιρανικής κυβέρνησης προς την ελληνική”» σημειώνουν πηγές είπε μια πηγή. Ιρανοί διπλωμάτες, εκτός των εδώ υπαρχόντων στην ιρανική πρεσβεία, βρέθηκαν στην Αθήνα τις τελευταίες ημέρες αν και η πληροφορία δεν επιβεβαιώνεται επισήμως. Στο μεταξύ παρέμεινε ασαφές ποιες κινήσεις θα γίνουν για την επιστροφή του φορτίου στο Lana. Το θέμα αναμένεται να ξεκαθαρίσει τις προσεχείς ημέρες.

Διαβάστε ακόμα:

Βασίλης Κέρτσικωφ: Ο Χρυσός Σκούφος και η πικρή γεύση από τις φουρτούνες σε στεριά και θάλασσα (pics)

Αλέξανδρος Σίνκα (TTSA): Τι σημαίνει για την Ελλάδα το project του 1 δισ. ευρώ (pics)

Το χρυσάφι της ΕΥΔΑΠ, ο έρωτας του Capital Group με την Ελλάδα, το χαρτί που… καίει τη Λύκος και ο Μασούτης που (δεν) πουλάει