«Η βιωσιμότητα ήταν βασική αξία της Tsakos Energy Navigation από την πρώτη ημέρα της ίδρυσής της το 1993. Ο εκσυγχρονισμός του στόλου εξακολουθεί να αποτελεί προτεραιότητα για την ΤΕΝ». Με τα λόγια αυτά ο δρ Νίκος Τσάκος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης στην χρηματιστηριακή αγορά της Νέας Υόρκης, ΤΕΝ απευθύνει μήνυμα στους μετόχους της με αφορμή την έκδοση της έκθεσης ESG- Περιβάλλον, κοινωνία και εταιρική διακυβέρνηση.

«Έχουμε αρχίσει να επενδύουμε σε δεξαμενόπλοια με χρήση διπλού καυσίμου LNG, σε μία προσπάθεια να δημιουργήσουμε έναν 100% “πράσινο στόλο” μέχρι το 2030. Εισερχόμαστε σε μία νέα και συναρπαστική περίοδο ανάπτυξης της εταιρείας. Βάζουμε τις βάσεις για τα επόμενα 30 χρόνια. Το έργο μόλις άρχισε» είπε και προσέθεσε: «Δράττομαι της ευκαιρίας για να ευχαριστήσω τους ανθρώπους μας στα πλοία μας και στη στεριά για τον επαγγελματισμό και τη δέσμευσή τους. Επίσης, τους χρηματοδότες μας που συμβάλλουν στην μετάβαση στην “πράσινη ναυτιλία” αλλά και τους μετόχους μας οι οποίο μας στήριξαν από την πρώτη μέρα που βγήκαμε στο χρηματιστήριο. Τους προσκαλούμε όλους να συμμετάσχουν στο συναρπαστικό ταξίδι που μας περιμένει».

Ο δρ Νίκος Τσάκος κάνει και μία ιστορική αναδρομή λέγοντας «Τότε στοχεύαμε στη δημιουργία μίας εταιρείας δεξαμενόπλοιων η οποία θα εκμεταλλευόταν σύγχρονα, τεχνολογικά προηγμένα και φιλικά προς το περιβάλλον πλοία. Αυτά τα πλοία (διπλού τοιχώματος) θα λειτουργούσαν με χρονοναυλοσύμφωνα με μεγάλους ναυλωτές ώστε να μπορέσει η εταιρεία να διαχειριστεί την αστάθεια και τους κύκλους της αγοράς».

Η εταιρεία εξέλισσε και εξελίσσει συνεχώς την πολιτική της αυτής με προβλέψεις, τρόπους διαμοιρασμού κερδών που συμπεριλήφθηκαν σε συμφωνίες χρονοναύλωσης επιτρέποντας στην ΤΕΝ και στους ναυλωτές της, όπως διυλιστήρια και μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες να επωφεληθούν από τις καλές ναυλαγορές.

«Το μοντέλο αυτό μας βοήθησε να αναπτύξουμε την εταιρεία μέσα από πολλές κρίσεις της ναυλαγοράς που αντιμετωπίσαμε από το 1993, συμπεριλαμβανομένης και της πανδημίας» επεσήμανε ο δρ Νίκος Τσάκος ενώ στη συνέχεια αναφέρθηκε στη διοίκηση της ΤΕΝ, εταιρείας δεξαμενόπλοιων η οποία ήταν μόλις μία από τις συνολικά πέντε εισηγμένες:

«Είχαμε την τύχη να καθ οδηγηθούμε από την αρχή από ένα διοικητικό συμβούλιο με διαφοροποιημένη τεχνογνωσία, το οποίο μας βοήθησε όλα αυτά τα χρόνια να αυξήσουμε τον στόλο μας, από τα τέσσερα πλοία το 1993 σε 71 σήμερα. Οι άνθρωποι ήταν το κλειδί της επιτυχίας μας. Η ναυτική μας οικογένεια πάντα τοποθετούσε το ανθρώπινο στοιχείο στο επίκεντρο των δραστηριοτήτων της. Προσπαθούμε να απασχολούμε επαγγελματικά υψηλά εκπαιδευμένο προσωπικό στην στεριά και στα πλοία και να εφαρμόζουμε προγράμματα για την υποστήριξη και ανέλιξη της επαγγελματικής τους πορείας και της ευημερίας τόσο της δικής τους όσο και των οικογενειών τους. Η ναυτιλιακή βιομηχανία η οποία είναι σχεδόν τόσο παλιά όσο και η ανθρωπότητα, εξακολουθεί να είναι η πηγή της ζωής για την παγκόσμια οικονομία και το εμπόριο. Το 90% όλων των αγαθών και των υπηρεσιών κινούνται δια θαλάσσης» και συνέχισε:

«Η ναυτιλία ανέκαθεν αντιμετώπιζε προκλήσεις αλλά κάθε φορά στάθηκε και στέκεται αξιοθαύμαστα στο ύψος των περιστάσεων. Η εποχή αυτή δεν διαφέρει πόσο μάλλον που ατό που διακυβεύεται σήμερα είναι ακόμη πιο σημαντικό, καθώς αφορά το μέλλον του πλανήτη μας και τις επόμενες γενιές. Αν και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ναυτιλίας είναι χαμηλό σε σύγκριση με άλλες βιομηχανίες, έχουμε αγκαλιάσει την προσπάθεια για απανθρακοποίηση» και συμπλήρωσε:

«Στην ΤΕΝ δεσμευόμαστε να επενδύσουμε στην “πράσινη ναυτιλία” με βάση αυτό που είναι διαθέσιμο σήμερα. Διαθέτουμε και διαχειριζόμαστε πλοία LNG από το 2007. Έχουμε εγκαταστήσει επί των πλοίων συστήματα επεξεργασίας έρματος και προμηθευόμαστε καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, σύμφωνα με τους Κανονισμούς του ΙΜΟ».

Διαβάστε ακόμη

Αυξημένα τα τιμολόγια της νέας χρονιάς για την αγορά ηλεκτρισμού – Άνοδος 28% στις ταρίφες Ιανουαρίου

Τα γκάλοπ και η άρση ασυλίας, αρχίζει… η πώληση μετοχών στην Εθνική και την Τράπεζα Πειραιώς, τα 200 της Viva και επιστροφή του Σωκράτη με τα 500

Φίλιππος Βρυώνης: Το ματαιωμένο σφυρί και ο… μυστηριώδης νέος ιδιοκτήτης του «στρατηγείου» στο Ρουφ (pics)