Η Τσεχική Δημοκρατία συγκάλεσε συνάντηση υπουργών Μεταφορών από 12 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης που επιδιώκουν να αμφισβητήσουν τον προτεινόμενο νόμο για τη μείωση των εκπομπών των οχημάτων Euro 7.

Στη συνάντηση θα συζητηθεί επίσης ένα θέμα που ομοίως έχει προκαλέσει αντιδράσεις σχετικά με την προθεσμία που έδωσε η ΕΕ έως το 2035 για την ουσιαστική απαγόρευση των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης

Εκτός από την Τσεχική Δημοκρατία, εκείνοι που προσκλήθηκαν να συμμετάσχουν στη συνάντηση είναι η Φινλανδία, η Γαλλία, η Γερμανία, η Ουγγαρία, η Ιταλία, η Πολωνία, η Πορτογαλία, η Ρουμανία, η Σλοβενία, η Σλοβακία και η Ισπανία, δήλωσε αξιωματούχος της ΕΕ στο Reuters. Οι κυβερνήσεις των εν λόγω χωρών δεν έχουν ακόμη πει εάν οι υπουργοί τους θα παραστούν.

Η συνάντηση είχε αρχικά προγραμματιστεί για να συζητηθεί o προτεινόμενος νόμος της ΕΕ για αυστηροποίηση των ορίων για τις εκπομπές των οχημάτων που εκπέμπουν ρύπους βλαπτικούς την υγεία, συμπεριλαμβανομένων των οξειδίων του αζώτου –μια περιοριστική νομοθεσία γνωστή ως Euro 7. Η Τσεχική Δημοκρατία, ορισμένες άλλες χώρες της ΕΕ και βιομηχανικοί όμιλοι θεωρούν ότι το Euro 7 δεν είναι ρεαλιστικό και αμφισβητούν τα περιβαλλοντικά του οφέλη.

Ο Τσέχος υπουργός Μεταφορών, Μάρτιν Κούπκα, δήλωσε ότι τη Δευτέρα 13 Μαρτίου θα συναντηθεί στο Στρασβούργο με τους υπουργούς Μεταφορών των χωρών που έχουν επίσης επιφυλάξεις για το προτεινόμενο πρότυπο εκπομπών Euro 7. «Θα συζητήσουμε τα βασικά σημεία της κοινής μας θέσης προκειμένου να διαπραγματευτούμε την αλλαγή του προτύπου», ανέφερε ο Κούπκα στο Twitter.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι τα προτεινόμενα πρότυπα Euro 7 είναι «άχρηστα» και αντιπαραγωγικά σε μια εποχή που η αυτοκινητοβιομηχανία αγωνίζεται να παράγει οικονομικά πιο προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ο Tavares είχε προηγουμένως επικρίνει το Euro 7 ως χάσιμο χρόνου και χρημάτων, καθώς οι νέοι αυστηροποιημένοι κανονισμοί του απαιτούν από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επενδύσουν σε καταλύτες και φίλτρα σωματιδίων, καθώς και σε ηλεκτρονικούς ελέγχους για τη μείωση των εκπομπών σε μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης τα οποία η Ευρωπαϊκή Ένωση ούτως ή άλλως σκοπεύει να απαγορεύσει από το 2035.

Στη συνάντηση τη Δευτέρα θα συζητηθεί επίσης αυτός ακριβώς ο προτεινόμενος νόμος της ΕΕ για τον τερματισμό των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων που εκπέμπουν CO2 το 2035 .

Η κύρια πολιτική της Ένωσης για την επιτάχυνση της στροφής της Ευρώπης προς την ηλεκτροκίνηση τέθηκε σε αναμονή νωρίτερα αυτή την εβδομάδα αφού οι αντιρρήσεις που εξέθεσε η Γερμανία την τελευταία στιγμή καθυστέρησαν την τελική ψηφοφορία, η οποία δεν έχει ακόμη προγραμματιστεί εκ νέου.

Η Γερμανία έχει ζητήσει διαβεβαιώσεις ότι θα επιτραπούν οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2035 εφόσον αυτά λειτουργούν με καύσιμα ουδέτερα σε CO2, όπως τα συνθετικά καύσιμα.

Η γερμανική παρέμβαση εξέπληξε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής, καθώς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη μέλη της ΕΕ είχαν συμφωνήσει για τον νόμο απαγόρευσης των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης ήδη από πέρυσι μετά από μήνες διαπραγματεύσεων.

Η Τσεχική Δημοκρατία, η οποία διαθέτει επίσης σημαντική αυτοκινητοβιομηχανία, έχει επίσης αναζητήσει εξαιρέσεις για τα συνθετικά καύσιμα σε αντάλλαγμα για την υποστήριξή της στην κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Άλλοι πολέμιοι της απαγόρευσης των αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες περιλαμβάνουν την Ιταλία και την Πολωνία. Από τη στιγμή που η Γερμανία σηματοδότησε την αντίθεσή της, ένας αυξανόμενος αριθμός χωρών στο μπλοκ των 27 μελών τάχθηκε στο πλευρό τους, όπως τουλάχιστον δηλώνουν αξιωματούχοι της ΕΕ.

Διαβάστε ακόμη

O χάρτης με τα ξενοδοχεία: Αύξηση κατά 19% των δωματίων στην Αθήνα την οκταετία 2015-2022 (γραφήματα) 

Νέα βουτιά στα κρυπτονομίσματα: Οι 3 παράγοντες που πιέζουν τις τιμές (γράφημα)

Ανεβάζουν τον πήχη οι ελληνικές start ups – Οι πρώτες συμφωνίες και οι προβλέψεις για το 2023 (pic)