Ύστερα από δεκαετίες προσπαθειών αλλά και αντιγραφής ξένων εταιρειών παιχνιδιών η βιομηχανία της Κίνας έχει κατορθώσει πλέον να παράγει περιεχόμενο με διεθνή απήχηση.

Οι τίτλοι που προέρχονται από κινεζικές εταιρείες κερδίζουν εκατοντάδες εκατομμύρια παίκτες στο εξωτερικό. Σχεδόν το ένα τρίτο -29 από τα 100 κορυφαία- των παιχνιδιών κινητής τηλεφωνίας με τα υψηλότερα έσοδα εκτός Κίνας αναπτύχθηκαν από κινεζικές εταιρείες, σύμφωνα με την εταιρεία πληροφοριών αγοράς Sensor Tower. Το ποσοστό αυτό αυξήθηκε από 24 τίτλους το 2019.

Οι ΗΠΑ και η Ιαπωνία είναι οι χώρες όπου τα κινεζικά παιχνίδια κερδίζουν τα περισσότερα χρήματα. Κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, τα 100 πιο επικερδή κινεζικά παιχνίδια για κινητά απέφεραν 2 δισεκατομμύρια δολάρια στις ΗΠΑ, σχεδόν το ένα τρίτο των εσόδων τους στο εξωτερικό, σύμφωνα με τα στοιχεία της Sensor Tower. Άλλο ένα τέταρτο προήλθε από την Ιαπωνία.

Οι κινεζικές εταιρείες έχουν βάλει στο στόχαστρο την παγκόσμια αγορά βιντεοπαιχνιδιών αξίας 190 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αναφέρει η Wall Street Journal, καθώς το Πεκίνο έχει αυστηροποιήσει την έκδοση νέων αδειών έκδοσης παιχνιδιών και έχει περιορίσει τις ώρες παιχνιδιού για ανηλίκους.

Εταιρείες όπως η Tencent Holdings και η NetEase έχουν αποκτήσει μερίδια σε ξένα στούντιο και έχουν προσφέρει γενναιόδωρες αποζημιώσεις σε προγραμματιστές – ταλέντα, αφιερώνοντας εκατοντάδες άτομα για την ανάπτυξη ενός τίτλου.

«Κινούνται πιο γρήγορα και είναι πιο ανοιχτοί και επιθετικοί στην επένδυση τόσο σε έργα ανάπτυξης τίτλων όσο και σε ταλέντα, σε σχέση με τον ανταγωνισμό», δήλωσε ο Σέρκαν Τότο, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας συμβούλων βιντεοπαιχνιδιών Kantan Games.

Η περίπτωση του Genshin Impact

Το «Genshin Impact», ένα παιχνίδι ρόλων που κυκλοφόρησε το 2020 από το στούντιο miHoYo με έδρα τη Σαγκάη, θεωρείται ευρέως ο πρώτος κινεζικός τίτλος που σημείωσε παγκόσμια επιτυχία.

Η έκδοση για κινητά κέρδισε 5,16 δισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως στα τρία χρόνια μετά το ντεμπούτο του. Αυτό το έκανε τον τρίτο πιο προσοδοφόρο τίτλο παγκοσμίως μετά το «Honor of Kings» της Tencent, το οποίο έβγαλε χρήματα κυρίως από την Κίνα, και το «PUBG Mobile», μια προσαρμογή για κινητά μιας νοτιοκορεατικής επιτυχίας, όπως δείχνουν τα στοιχεία της Sensor Tower.

Το «Genshin Impact» καθώς και οι τίτλοι ζόμπι-αποκάλυψης «Puzzles & Survival» και «Age of Origins» είναι πρόσφατα παραδείγματα κινεζικών τίτλων που μιμούνται την ξένη αισθητική και το gameplay και έχουν γίνει επιτυχίες στο εξωτερικό.

Για δεκαετίες, η κινεζική βιομηχανία συσσώρευσε τεχνογνωσία, όπως η τέχνη και ο σχεδιασμός, μέσω των εργασιών που ανέθεταν οι πολυεθνικές εταιρείες βιντεοπαιχνιδιών στην Κίνα. Ενώ τα δυτικά και ιαπωνικά στούντιο ήταν παραδοσιακά ισχυρά στις κονσόλες, οι κινεζικές εταιρείες έχουν αναπτύξει πλεονεκτήματα στα παιχνίδια για κινητά, έναν τομέα που αντιπροσωπεύει πλέον το ήμισυ των παγκόσμιων εσόδων της βιομηχανίας βιντεοπαιχνιδιών, σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας αγοράς παιχνιδιών Newzoo.

Σχέδια επέκτασης

Ο Τοσιχίρο Ναγκόσι, πρώην επικεφαλής δημιουργικός υπεύθυνος της ιαπωνικής Sega -μέρος της Sega Sammy Holdings- και δημιουργός της σειράς βιντεοπαιχνισδιών «Yakuza», εγκατέλειψε τη Sega μαζί με μια ομάδα προγραμματιστών το 2021 και δημιούργησε ένα στούντιο υπό τη NetEase. Το στούντιο αναπτύσσει ένα παιχνίδι για κονσόλα που απευθύνεται σε παγκόσμιους παίκτες, βοηθώντας τη NetEase να προσεγγίσει τους παίκτες σε πλατφόρμες πέρα από τα παιχνίδια για κινητά.

Διαβάστε ακόμη

Σε τριπλό κλοιό servicers και funds – Yποχρεωτική ενημέρωση σε δανειολήπτες και πρόστιμα έως €500.000

Μετεγγραφές 2023: Βγήκαν τα αποτελέσματα για τους φοιτητές – Η διαδικασία για τις ενστάσεις

AstraZeneca: To deal με την Eccogene για διαβήτη και παχυσαρκία ανέβασε τη μετοχή

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ