Μετά τον ενθουσιασμό από την τρελή κούρσα ανόδου των ναύλων και των κερδών που κατέλαβε τους πλοιοκτήτες με πλοία Capesize που είναι τα μεγάλης χωρητικότητας φορτηγά, ακολούθησε ο έντονος προβληματισμός αφού η ναυλαγορά διορθώνει απότομα με τεράστια πτώση.

Αναμφίβολα η μείωση της ζήτησης για αποστολές σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα που είναι ο μεγαλύτερος παγκοσμίως εισαγωγέας έβαλε φρένο στη φρενήρη άνοδο της ναυλαγοράς των Capes που μέσα στους πρώτους εννέα μήνες του 2021 αυξήθηκε κατά 346%!!!

Σύμφωνα με αναφορά του αναλυτή της Allied Shipping Research Γιάννη Βαμβακά,“τα στοιχεία δείχνουν ότι ο όγκος των εισαγωγών σιδηρομεταλλεύματος μειώθηκε τον Οκτώβριο στους 91,61 εκατ. τόνους, σημειώνοντας μηνιαία πτώση 4,2% και πτώση 14,2% σε ετήσια βάση.

Οι λόγοι της ξαφνική αλλαγή είναι σίγουρα πολύπλευροι, αλλά κυριαρχεί η περιβαλλοντική πολιτική της Κίνας. Το Πεκίνο, έχει θέσει αυστηρούς στόχους ενεργειακής έντασης για κάθε επαρχία, καθιστώντας τους περιβαλλοντικούς της στόχους βασική προτεραιότητα.

Ο κλάδος του χάλυβα θεωρείται ως μια από τις πιο ρυπογόνες βιομηχανίες, που παράγει 15% των συνολικών εκπομπών άνθρακα της χώρας. Ως εκ τούτου, δεν αποτελεί έκπληξη ότι έχουν ληφθεί αυστηρά μέτρα για τον κλάδο. Ειδικότερα, στόχος είναι να υπάρξει μηδενική αύξηση της παραγωγής χάλυβα κατά το 2021, πράγμα που σημαίνει ότι η παραγωγή δεν πρέπει ξεπερνά τους 1,06 δισ. τόνους. Δεδομένου ότι η παραγωγή χάλυβα για τους πρώτους 9 μήνες είχε έχουν ήδη φτάσει συνολικά τους περίπου τα 806 εκατ. τόνους, η προσδοκία είναι για σημαντικά
χαμηλότερος ρυθμός παραγωγής που θα σημειωθεί κατά το τελευταίο τρίμηνο. Αυτό σημαίνει λιγότερες ανάγκες σε πρώτες ύλες και συνεπώς λιγότερες εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος”.

Με την παραγωγή χάλυβα να παραμένει πολύ κάτω από τον τρέχοντα μηνιαίο μέσο όρο και τα αποθέματα να έχουν ακολουθήσει ανοδική τάση από τον Αύγουστο λόγω των μεγάλων εισαγωγών σιδηρομεταλλεύματος κατά τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο, η ζήτηση για σιδηρομετάλλευμα αναμένεται να οπισθοχωρήσει έντονα.

Ελπίδες για ισορρόπηση της αγοράς δίνουν αφενός οι χαμηλές τιμές του σιδηρομεταλλεύματος και αφετέρου ο συνωστισμός των πλοίων έξω από τα λιμάνια, που έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση της προσφερόμενης χωρητικότητας.

Την εβδομάδα 1-7 Νοεμβρίου 2021 η ναυλαγορά ξηρού φορτίου κατέγραψε πτώση κατά 22,8% πέφτοντας κάτω από τις 3.000 μονάδες μετά από καιρό. Έκλεισε στις 2.715 από 3.519.
Ο μέσος όρος είναι 2.960 μονάδες με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα το 2020 ήταν χαμηλότερη, στις 1.066.

Τα πλοία Capesize που είναι τα μεγάλης χωρητικότητας φορτηγά από τις 4.349 μονάδες έπεσαν στις 3.280. Όμως τα έσοδα παραμένουν μεγάλα. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τις 21.523 δολάρια την ημέρα έως τις 48.850 δολάρια. Α

Στα Panamax η πτώση ήταν σε ποσοστό 21,2% από τις 3.896 μονάδες στις 3.071. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τις 18.175 δολάρια την ημέρα έως τις 40.977 δολάρια.

Στα Supramax η μείωση της ναυλαγοράς έφθασε σε ποσοστό 22,2% από τις 3.104 μονάδες στις 3.071. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τις 26.580 δολάρια την ημέρα έως τις 46.383 δολάρια.

Στα Handysize σημειώθηκε μείωση του δείκτη κατά 12,5% από τις 1.926 μονάδες στις 1.726. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τις 25.000 δολάρια την ημέρα έως τις 37.821 δολάρια.

Διαβάστε ακόμη: 

Γιάννα Αγγελοπούλου: Το νέο απόκτημα της «Lady G» – Νεοκλασικό «μεσοτοιχία» με το Μαξίμου

«Στο τραπέζι» παράταση αποπληρωμής της ενίσχυσης μέσω της επιστρεπτέας προκαταβολής