Τριγμοί για τη ναυλαγορά των φορτηγών πλοίων. Η απόφαση της Ρωσίας να αποχωρήσει από τη συμφωνία με το Κίεβο που υποστηρίχθηκε από τον ΟΗΕ και επέτρεπε τη διέλευση εκατομμυρίων τόνων σιτηρών μέσω της Μαύρης Θάλασσας ήταν ένα ακόμα ισχυρό πλήγμα που ήρθε να προστεθεί στη μειωμένη ζήτηση για χάλυβα και αναμένεται να ακολουθήσουν το σιδηρομετάλλευμμα και ο άνθρακας.

«Η αγορά χύδην ξηρού φορτίου καλύπτεται από ένα “γκρίζο σύννεφο” από τα μέσα Οκτωβρίου, καθώς οι ναύλοι σε όλους τους κλάδους έχουν υποχωρήσει σημαντικά, με τον BCI για τα φορτηγά Capesize να χάνει εβδομαδιαίως 19,4%, κλείνοντας στις 1.670 μονάδες, ενώ ο BPI για τα Panamax μειώθηκε κατά 15,3% και έκλεισε στις 1.817 μονάδες. Τα μικρότερα μεγέθη, τα BSI & BHSI, έχουν επίσης μειωθεί σε εβδομαδιαία βάση κατά περίπου 11,6% και 6,7% αντίστοιχα κατά την ίδια περίοδο και έκλεισαν την εβδομάδα στις 1.483 και 897 μονάδες αντίστοιχα» επισημαίνεται σε ανάλυση του ναυλομεσιτικού Οίκου Xclusiv Shipbrokers:

«1. Κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας, η Παγκόσμια Ένωση Χάλυβα δημοσίευσε επικαιροποίηση των βραχυπρόθεσμων προοπτικών της (SRO) για το 2022 και το 2023, προβλέποντας ότι η ζήτηση χάλυβα θα συρρικνωθεί κατά 2,3% το 2022 και θα φθάσει τους 1.796,7 Mt μετά από αύξηση κατά 2. 8% το 2021, ενώ το 2023 η ζήτηση χάλυβα εκτιμάται ότι θα σημειώσει ανάκαμψη κατά 1,0% για να φθάσει τους 1.814,7 εκατομμύρια τόνους.

Ωστόσο, η ζήτηση χάλυβα στην Ευρωπαϊκή Ένωση εκτιμάται ότι θα συρρικνωθεί κατά 3,5% το 2022 και θα μειωθεί κατά 1,9% το 2023, επηρεαζόμενη από τον υψηλό πληθωρισμό και τις υψηλές τιμές ενέργειας που ωθούν σε κλείσιμο εργοστασίων.

2. Από την άλλη πλευρά, στην Κίνα, η ζήτηση χάλυβα εκτιμάται ότι θα μειωθεί κατά 4% το 2022, λόγω των αυστηρών μέτρων COVID που επηρέασαν την αγορά ακινήτων, καθώς οι επενδύσεις σε ακίνητα επιβραδύνθηκαν στο χειρότερο επίπεδο των τελευταίων 30 ετών. Το 2023, η ζήτηση χάλυβα θα παραμείνει αμετάβλητη υπό την προϋπόθεση ότι θα εισαχθούν μικρά νέα μέτρα τόνωσης της οικονομίας και ότι τα μέτρα αποκλεισμού θα αρθούν σε μεγάλο βαθμό αργότερα μέσα στο έτος. Αξίζει να αναφερθεί ότι ο άνθρακας, ο οποίος αποτελεί βασικό μέρος της διαδικασίας παραγωγής οπτάνθρακα, και το σιδηρομετάλλευμα είναι βασικά συστατικά της παραγωγής χάλυβα.

3. Ως αποτέλεσμα της μειωμένης ζήτησης χάλυβα, ενδέχεται να δούμε μια πτωτική τάση στη ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος και άνθρακα στην παραγωγή χάλυβα, η οποία μπορεί επίσης να επηρεάσει αρνητικά τις τιμές των ναύλων βραχυπρόθεσμα με τις αξίες των περιουσιακών στοιχείων να ακολουθούν. Μένει να δούμε για πόσο καιρό θα συνεχίσουν να λειτουργούν οι μονάδες παραγωγής ενέργειας με καύση άνθρακα έως ότου οι ενεργειακές ροές πετρελαίου και φυσικού αερίου επανέλθουν στην κανονικότητα».

Διαβάστε ακόμη:

O πλουσιότερος Βρετανός καλλιτέχνης που έκαψε πίνακές του έναν-έναν

Θεόδωρος Καρύδης: Ο Έλληνας «βαρόνος» του αλκοόλ, που έγινε «βασιλιάς» των ακινήτων

ΥΠΕΝ: Εκταμίευση 50 εκατ. ευρώ προς τον ΔΕΔΔΗΕ για έργα δικτύου