Το 2020 ήταν μια πολύ δύσκολη χρονιά για τις παγκόσμιες αγορές και την οικονομία. Από την αρχή της εξάπλωσης της πανδημίας οι περισσότερες αγορές δέχθηκαν ένα ισχυρό σοκ, κυρίως στο τέλος του β’ τριμήνου.

Λίγες ημέρες πριν βγει το 2020 οι δυσκολίες δεν έχουν τελειώσει. Ήρθε και η μετάλλαξη του ιού για να βαρύνει η ατμόσφαιρα και να επανέλθει η αβεβαιότητα. Ο χειμώνας στο βόρειο ημισφαίριο έχει δείξει ότι η πανδημία θα μας ταλαιπωρήσει για πολύ καιρό ακόμα.

Η μία μετά την άλλη οι μεγάλες οικονομίες του ΟΟΣΑ εισήλθαν σε δεύτερο lockdown. Οι περισσότερες προβλέψεις έχουν πεταχτεί στα σκουπίδια και ξαναγραφεί. Τα πιο ανησυχητικά σενάρια κερδίζουν πλέον έδαφος και επηρεάζουν πολλές αγορές.

Παρά το γεγονός ότι οι περισσότερες ναυλαγορές έχουν πληγεί σοβαρά από όλες αυτές τις εξελίξεις το 2020 μέχρι στιγμής διατηρήθηκε σχετικά καλά συνολικά επίπεδα.

Η ναυλαγορά ξηρού φορτίου για τα Capesize (χωρητικότητας 180.000 τόνων dw) βρέθηκε την περασμένη εβδομάδα ξανά στον αφρό. Ο δείκτης της ναυλαγοράς τους ανέβηκε κατά 25,7%. Η αιτία είναι η αύξηση των φορτίων στο δρομολόγιο Βραζιλίας-Κίνας. Υπήρξε όμως μία διόρθωση λόγω των προβλημάτων στη γραμμή Κίνας-Αυστραλίας με το εμπάργκο των Κινέζων στα αυστραλιανά φορτία.

Ο ημερήσιος ναύλος στα Capesize κυμάνθηκε από 8.373 δολάρια έως 24.725 δολάρια.

Στα Panamax (65.000 τόνοι) η μείωση της ναυλαγοράς ήταν -4,3% με τον ημερήσιο ναύλο να κυμαίνεται από 4.376 δολάρια έως 21.205.

Στα Supramax (35.000-60.000 DWT) ο δείκτης ανέβηκε κατά 2,5% με τον ημερήσιο ναύλο να κυμαίνεται από 4.090 δολάρια έως 22.883

Στα Handysize (έως 50.000 τόνους) ο δείκτης ανέβηκε κατά 1,5% με τον ημερήσιο ναύλο να είναι από 9.288 έως 15.332 δολάρια.

Διαβάστε ακόμη: 

Folli Follie: Νέο mail με αναφορά στον Τσίπρα – Η οδηγία από Μαξίμου είναι να συνδράμουνε τον Όμιλο

Ψηφίστηκαν τα μέτρα ενίσχυσης και στήριξης του τουριστικού κλάδου

Στουρνάρας: «Εφικτή η λειτουργία της Bad Bank εντός του 2021»