Τα C-SUV ξεπέρασαν τα μικρά αυτοκίνητα και έγιναν η δεύτερη πιο δημοφιλής κατηγορία της Ευρώπης μετά τα B-SUV τους πρώτους δύο μήνες του έτους, με τη βοήθεια της αυξημένης προσφοράς και της κυκλοφορίας νέων μοντέλων.

Σε όλη την Ευρώπη πουλήθηκαν 257.131 C-SUV τους δύο πρώτους μήνες, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της εταιρεία έρευνας της αγοράς Dataforce, μια αύξηση της τάξης του 25% από την ίδια περίοδο πέρυσι. Οι πωλήσεις supermini αυξήθηκαν επίσης, αλλά με χαμηλότερο ποσοστό 11%, στις 253.474 στο ίδιο χρονικό πλαίσιο.

Οι πωλήσεις των Β-SUV ανήλθαν σε 309.903 σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία, οι οποίες κάλυψαν το 94% της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου. Η καλύτερη προσφορά μοντέλων συνέβαλε σημαντικά στην ανάπτυξη των C-SUV, ιδιαίτερα από τον όμιλο Volkswagen.

Το κορυφαίο στην κατηγορία VW Tiguan σημείωσε αύξηση πωλήσεων 26%, ενώ οι πωλήσεις του Škoda Karoq στην όγδοη θέση αυξήθηκαν κατά 50%. Το CUPRA Formentor ήταν στην 10η θέση, δίνοντας στο VW Group τρία μοντέλα στο top 10.

To Volkswagen Tiguan βρίσκεται στην πρώτη θέση των πωλήσεων C-SUV πανευρωπαϊκά

Ο μεγαλύτερος κερδισμένος στο top 10 της κατηγορίας ήταν το Nissan Qashqai, το οποίο ανέβηκε στην τέταρτη θέση από την έβδομη, αφού οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 61%, βοηθούμενο από την κυκλοφορία του υβριδικού μοντέλου e-Power. Τα δύο μοντέλα στο top 10 που έχασαν πωλήσεις κατά τη διάρκεια της ίδιας περιόδου ήταν το Ford Kuga (πτώση 6,7%) και το Peugeot 3008 (πτώση 27%).

Τη μεγαλύτερη αύξηση στις πωλήσεις μέσα στην κατηγορία παρουσίασαν τα υβριδικά μοντέλα, σημειώνοντας άνοδο 79% για να ξεπεράσουν τα αντίστοιχα με κινητήρα ντίζελ και να διεκδικήσουν το δεύτερο υψηλότερο μερίδιο αγοράς μετά τη βενζίνη.

Το Toyota C-HR παρέμεινε το υβριδικό με τις κορυφαίες πωλήσεις στην κατηγορία, με όγκο 17.616 μονάδων, αλλά πέντε νέες υβριδικές αφίξεις, συμπεριλαμβανομένων των Nissan Qashqai, Renault Austral, Toyota Corolla Cross και Dacia Jogger συνέβαλαν επίσης στην αύξηση των πωλήσεων. Η Hyundai είδε τις πωλήσεις του υβριδικού της Tucson, δεύτερου σε πωλήσεις συνολικά στην κατηγορία, να αυξάνονται κατά 30%.

Από την άλλη πλευρά, τα υβριδικά plug-in έχασαν μερίδιο καθώς οι πωλήσεις τους μειώθηκαν κατά 2,6%. Πρώτο παραμένει το Ford Kuga, ακολουθούμενο από το plug-in υβριδικό Lynk & CO 01, το οποίο αύξησε τις πωλήσεις κατά 126%, με το υβριδικό Jeep Compass να ολοκληρώνει την πρώτη τριάδα.

Το νέο plug-in υβριδικό KIA Sportage μπήκε στη λίστα με 3.111 πωλήσεις, ακριβώς πίσω από το τέταρτο Hyundai Tucson plug-in hybrid. Ωστόσο, ο περσινός ηγέτης των PHEV στην κατηγορία, το Peugeot 3008, είδε τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 63%.

Η κατηγορία των αμιγώς υβριδικών C-SUV σημείωσε άνοδο στις πωλήσεις της τάξης του 79% για τους πρώτους δύο μήνες του έτους. Στην κορυφή της λίστας βρίσκεται το Toyota C-HRΤα αμιγώς ηλεκτρικά C-SUV πάντως αντιπροσωπεύουν μόλις το 1,5% των συνολικών πωλήσεων της κατηγορίας. Το best-seller τους δύο πρώτους μήνες ήταν το Mazda MX-30 με 1.403 μονάδες, ακολουθούμενο από το MG Marvel R. Αυτό, ωστόσο, αναμένεται να αλλάξει γρήγορα.

Η Citroën ξεκίνησε τις πωλήσεις της ηλεκτρικής έκδοσης του C4X φέτος σε 14 ευρωπαϊκές χώρες. Σε αυτό θα προστεθεί και το BYD Atto 3, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV που εισάγεται πλεόν στην Ευρώπη από τον κινεζικό γίγαντα EV. Επίσης, έτοιμα να εισέλθουν στην κατηγορία είναι δύο ακόμη αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα: το Ford Explorer και το Renault Scenic.

Στις  πωλήσεις στην κατηγορία φέτος θα κυριαρχήσουν οι βενζινοκίνητες και οι υβριδικές εκδόσεις, αλλά καθώς αρχίζουν να κυκλοφορούν νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, αναμένεται ότι το μερίδιό τους θα αυξηθεί σταθερά.

Διαβάστε ακόμη

Ευφορία στα ελληνικά ομόλογα – Δανειζόμαστε φθηνότερα από την… «investment grade» Ιταλία (πίνακες)

Η πρώτη ευρωπαϊκή εταιρεία που ξεπερνά σε αξία τα 500 δισ. δολάρια

Ο «χάρτης» του νέου φόρου: «Kουρεμένος» ΕΝΦΙΑ για 1 εκατομμύριο ιδιοκτήτες

Για όλες τις ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ