ΔΙΕΘΝΗ

Απογοητευτικά τα εταιρικά αποτελέσματα των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών

Αυξημένες παραμένουν οι ελπίδες των Volkswagen, Mercedes και Stellantis για ενίσχυση της κερδοφορίας τους το β’ τρίμηνο

Οι ευρωπαϊκοί κολοσσοί της αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen, Mercedes-Benz και Stellantis ανακοίνωσαν μείωση των πωλήσεων και των εσόδων του α’ τριμήνου, καθώς προετοιμάζονται για την κυκλοφορία νέων μοντέλων, αντιμετωπίζουν υψηλότερο κόστος και πλήττονται από την ασθενέστερη ζήτηση για νέα αυτοκίνητα, καθώς τα επιτόκια παραμένουν υψηλά.

Η αδυναμία στις πωλήσεις αυτοκινήτων επηρέασε τόσο τα φθηνότερα όσο και τα ακριβότερα μοντέλα. Την ίδια στιγμή, οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να κρατήσουν σταθερές τις τιμές των αυτοκινήτων και υπόσχονται βελτίωση της κερδοφορίας τους καθώς νέα μοντέλα λανσάρονται στην αγορά.

«Όλοι υποφέρουν από τα ίδια προβλήματα λίγο πολύ. Υπάρχουν προβλήματα παράδοσης και τα περιθώρια κέρδους βρίσκονται υπό πίεση», δήλωσε ο διαχειριστής χαρτοφυλακίου της Union Investment, Μόριτς Κρόνενμπεργκερ.

«Το ερώτημα παραμένει, για το αν το λεγόμενο μεταβατικό έτος αφορά κυρίως την αλλαγή των μοντέλων ή εάν υπάρχει επίσης μια κάποια αδυναμία της αγοράς από την πλευρά της ζήτησης. Το τελευταίο παραμένει πιθανό λόγω του υψηλού πληθωρισμού, των υψηλών τιμών και της αδύναμης δυναμικής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων».

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης αντιμετωπίζουν μια σειρά από προκλήσεις τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό.

Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, ιδίως η Volkswagen, αντιμετωπίζουν αυξανόμενο ανταγωνισμό στην Κίνα από τις τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Η Volkswagen αντιμετώπισε ένα «πολύ ανταγωνιστικό περιβάλλον» κατά τη διάρκεια του α’ τριμήνου, όπως δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής Άρνο Άντλιτς στους αναλυτές.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δαπανούν επίσης τεράστια ποσά για νέα, λιγότερο κερδοφόρα ηλεκτρικά οχήματα για να ανταγωνιστούν την Tesla και να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό από τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες οι οποίες εισάγουν φθηνότερα ηλεκτρικά μοντέλα στην Ευρώπη.

Μετά από χρόνια περιορισμένης προσφοράς αυτοκινήτων που προκλήθηκε από τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα τα οποία δημιούργησε η πανδημία, οι εταιρείες έχουν καταλήξει να κυνηγούν τώρα τους καταναλωτές οι οποίοι με τη σειρά τους αντιμετωπίζουν το υψηλότερο κόστος και τα επιτόκια.

«Παρατηρήσαμε μια αδυναμία της αγοράς κατά το α’ τρίμηνο», δήλωσε στους αναλυτές ο οικονομικός διευθυντής της Mercedes-Benz, Χάραλντ Βίλχελμ, προσθέτοντας πως «τα κορυφαία προϊόντα μας δεν μπόρεσαν να αποφύγουν εντελώς αυτή την αδυναμία της αγοράς».

Ο Βίλχελμ προσέθεσε ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θα υπερασπιστεί τα υψηλά επίπεδα τιμών για τα πολυτελή αυτοκίνητά της, καθώς οι αλλαγές μοντέλων και τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα έπληξαν τα εταιρικά αποτελέσματά της.

Ο Χαβιέρ Γκονζάλες Λάστρα, επενδυτικός εταίρος της Tema ETFs, δήλωσε ότι η στρατηγική της Mercedes όσον αφορά τα κορυφαία πολυτελή μοντέλα είναι καθοριστική για την τιμή της μετοχής της.

«Τα στοιχεία του α’ τριμήνου υποδεικνύουν ότι δεν είναι δεδομένο ότι η διοίκηση μπορεί να τα καταφέρει», δήλωσε. «Η αγορά θα πρέπει να τους δώσει κάποιο περιθώριο αλλά το διακύβευμα για το β’ τρίμηνο αυξάνεται ολοένα και περισσότερο».

Η Mercedes ανακοίνωσε πτώση 30% στα κέρδη του α’ τριμήνου, ενώ η Volkswagen σημείωσε πτώση 20% στα λειτουργικά κέρδη και η Stellantis δήλωσε ότι τα έσοδά της μειώθηκαν κατά 12% το ίδιο τρίμηνο.

Παρά την μείωση των πωλήσεων για τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τα χαμηλότερα κέρδη της Volkswagen και της Mercedes, οι τρεις εταιρείες επέμειναν στους στόχους κερδοφορίας ή πωλήσεών τους για το 2024, καθώς τα νέα τους μοντέλα βγαίνουν στην αγορά.

Μιλώντας σε δημοσιογράφους, η οικονομική διευθυντής της Stellantis, Νάταλι Νάιτ, δήλωσε ότι οι αποστολές και τα έσοδα της αυτοκινητοβιομηχανίας επηρεάστηκαν από τη μετάβαση στα νέα προϊόντα του ομίλου και ότι η εταιρεία μείωσε τα αποθέματά της «για να ενισχύσει την ισχυρή σχετική μας τιμολόγηση» εν όψει των λανσαρισμάτων νέων προϊόντων φέτος.

Ο Φάμπιο Καλντάτο, διαχειριστής χαρτοφυλακίου στην AcomeA SGR, δήλωσε ότι παρόλο που η Stellantis κράτησε αμετάβλητους τους στόχους κερδοφορίας της για το 2024, δεν υπήρχαν αρκετές διαθέσιμες πληροφορίες ώστε να κάνει τη δική του πρόβλεψη για τις επιδόσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας φέτος.

«Παραμένουμε θετικοί όσον αφορά τη Stellantis, αλλά βρίσκουμε μεγαλύτερη αξία σε άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων», δήλωσε.

Όπως αναφέρει το Reuters, η Volkswagen δήλωσε ότι οι παραγγελίες αυξήθηκαν προς το τέλος του α’ τριμήνου, γεγονός που αναμένεται να ενισχύσει τα εταιρικά αποτελέσματά της το β’ τρίμηνο. Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης σχεδιάζει 30 νέα μοντέλα φέτος, τα οποία αναμένεται να ενισχύσουν τις πωλήσεις της καθ’ όλη τη διάρκεια του υπόλοιπου έτους.

Διαβάστε ακόμη 

Εξπρές χορήγηση φορολογικής ενημερότητας και σε όσους ρυθμίζουν χρέη

Συμμαχία ισχυρών για το νέο «Intercontinental» στην Ελλάδα (pic)

Στη συνδρομητική εποχή περνούν τώρα οι τράπεζες

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

string(0) ""